Na polskim rynku pojawiła się nowa marka opon osobowych - Eurorepar. Nazywa się tak samo jak początek nazwy sieci warsztatów Eurorepar Car Service (ERCS), za pośrednictwem której jest sprzedawana.
Na początek oferta obejmuje model Reliance, w wersji zimowej, z angielskim słowem „Winter” oraz letniej, bez żadnych dopisków. Paleta zimówek składa się z 26 rozmiarów, od 14 do 18 cali, a dokładnie cztery - 14 cali, pięć - 15, dziewięć - 16, sześć - 17, dwa - 18. Bieżnik kierunkowy mają „14” i 15”, pozostałe asymetryczny kierunkowy. Z kolei letnie gumy Eurorepar Reliance występują aż w 49 rozmiarach, 13-17 cali.
Podczas październikowej konferencji prasowej ERCS, w jednym z warszawskich hoteli wystawiono trzy egzemplarze, dwa zimowe, jeden letni. Zimówki to 195/65 R15 91T oraz 205/55 R16 91H, letnie 185/65 R15 88T. Dane na trzech etykietach prawie pokrywały się: efektywność paliwowa E, hamowanie na mokrym C, głośność zewnętrzna 72 dB dla zimowych i 70 dB dla letniej. Na ulotce towarzyszącej oponom były wypunktowane cztery zalety. Ukośne lamele zapewniają lepszą przyczepność na śliskich nawierzchniach. Specjalny, zmienny układ bloków bieżnika wpływa na redukcję hałasu i na wyższy komfort jazdy. Odpowiednie rowkowanie bieżnika ułatwia odprowadzenie wody spod opony poprawiając jej trakcję na wodzie lub błocie pośniegowym. Nowatorska mieszanka z domieszką krzemionki sprzyja niskim oporom toczenia.
ERCS jest siecią francuskiego koncernu. Mirosław Drej, manager rozwoju sieci poinformował, że Eurorepar Car Service liczy obecnie w Polsce 53 warsztaty. Pod koniec br. ma ich być 60.
Więcej informacji na ten temat w listopadowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
Tekst i fot. (JD)