2019-10-10

Podwójne podium Goodyeara

Sześciogodzinna runda japońskich Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA (WEC) przyniosła pierwsze podium firmie Goodyear. Wszystkie trzy zespoły jadące na oponach marki zaprezentowały się z bardzo dobrej strony. Nowa mieszkanka ogumienia na mokrą nawierzchnię sprawdziła się doskonale podczas opadów deszczu. Trzy sesje z samochodami w barwach Goodyeara na prowadzeniu po drugim wyścigu sezonu powrotnego to nadzieja na sukcesy w kolejnych rundach.

Start lokalnego bohatera w zespole High Class Racing

Zespół High Class Racing korzystał z wiedzy i doświadczenia Kenta Yamashita, japońskiego mistrza Formuły 3 z 2016 r. Przez pierwszą godzinę brał udział w walce o prowadzenie, a następnie przekazał samochód w ręce Andersa Fjordbacha zajmując drugie miejsce. W drugiej godzinie objął prowadzenie.

Jackie Chan DC Racing nigdy nie pozostawał daleko w tyle, a w kolejnym okrążeniu Will Stevens jechał za Fjordbachem i zajął drugie miejsce. Jota Sport stracił przewagę pole position w pierwszej walce, ale po odważnej szarży Antonio Felixa da Costa w połowie dystansu odzyskał czwarte miejsce.

W połowie drogi

Intensywna walka Fjordbach kontra Stevens była główną atrakcją trzeciej godziny. Po raz pierwszy samochody wyposażone w opony Goodyear jechały jako pierwszy i drugi w japońskich mistrzostwach świata, odkąd Michael Schumacher walczył z Jacquesem Villeneuve'em w Grand Prix F1 w 1997 r.

Wkrótce potem żółta flaga na całym torze zastała High Class, Jackie Chan i Jotę na czterech najlepszych pozycjach. Pozostawały dwie godziny by dogonić lidera. Wkrótce po wznowieniu wyścigu Yamashita i Ho-Pin Tung pewnie wprowadzili samochody klasy High Class i Jackie Chan na szczyt tabeli rankingowej. Zbiegło się to w czasie z krótkotrwałym pojawieniem się charakterystycznych na Fuji opadów deszczu, ale najnowsza mieszanka Goodyear typu slick utrzymywała ciepło w mokrych warunkach, pozwalając kierowcom jechać wystarczająco pewnie.

Podwójny sukces

W finałowej godzinie rozgrywanej już na suchym torze, samochód High Class spadł w rankingu, pozostawiając Jota Sport i Jackie Chan w pierwszej trójce. Nieustanna szarża Jota Sport Oreca pozwoliła Anthony’emu Davidsonowi zapewnić sobie drugie miejsce. Na podium stanął również Tung.

Ben Crawley, dyrektor Goodyear Racing pochwalił wszystkie trzy zespoły: - Pozycja Joty na pole position i mocne drugie miejsce to duży krok naprzód w naszym powrocie. Zarówno Jackie Chan DC Racing, jak i High Class Racing były w stanie poprowadzić wyścig w przekonujący sposób. Dziękuję wszystkim trzem zespołom za wybór Goodyear. Wiele nauczyliśmy się podczas naszej pierwszej wizyty tutaj, co pomoże nam osiągnąć postęp w drodze do Chin w przyszłym miesiącu.

Kolejna runda FIA WEC odbędzie się 10 listopada w Szanghaju.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń