UHP na koniec sezonu

Najlepsze letnie 18-calowe opony według magazynu Evo

Znany brytyjski magazyn motoryzacyjny Evo zawsze publikuje testy opon letnich pod koniec sezonu. Pod względem kompletności sprawdzania opon jest on jednym z najbardziej szczegółowych testów dziennikarskich.

W tym roku żurnaliści Evo przetestowali siedem modeli opon w rozmiarze 225/40 R18 UHP. Autem, na którym sprawdzano ogumienie był VW Golf GTI, a miejscem testu ośrodek testowy Pirelli w Vizzola, we Włoszech

Na suchym

Jak zazwyczaj ma to miejsce przy testach na suchej nawierzchni,  sprawdzane opony prezentują zbliżone wyniki. Jednak tym razem wybijało się Pirelli. Podczas prowadzenia na suchej nawierzchni model P Zero miał dużą przewagę, kończąc tor prawie sekundę szybciej niż drugi w stawce Michelin Pilot Sport 4, przy czym obie opony uzyskały dobre oceny subiektywne, wykazując się pewnym, szybkim i dokładnym kierowaniem.

Michelin zanotował również sporą, prawie sekundową przewagę nad trzecim Dunlopem SportMaxx RT2. Jak przyznali żurnaliści, Dunlopowi brakowało trakcji i pewności układu kierowniczego. Czwarte miejsce zajęły wspólnie Continental PremiumContact 6 i Falken FK510. Pomimo że oba modele ukończyły próbę z takimi samymi czasami okrążenia, to subiektywnie Continental był znacznie pewniejszy. Falkenowi  brakowało precyzji. Nokian PowerProof i nowy Eagle F1 Asymmetric 5 Goodyeara zajęły w tej próbie dwa ostatnie miejsca.

Hamowanie

Najkrótszą drogę hamowania zanotował Continental, który potrzebował 35,2 metra na zatrzymanie się. Drugi, ze stratą 20 cm do zwycięzcy, uplasował się Michelin, a trzecie miejsce z wynikiem 35,5 metra zajęła opona Pirelli. Dwa ostatnie miejsca przypadły kolejno Dunlopowi oraz Falkenowi. Ten ostatni potrzebował ponad dwa metry więcej niż zwycięski Continental.

Na mokrym

Na mokrej nawierzchni najlepiej zaprezentowały się opony Pirelli. W jeździe na czas po krótkim torze o długości 1,8 km zanotowały wynik o 1,2 sekundy lepszy niż drugie w stawce opony Michelin. Trzeci najlepszy czas osiągnęły opony Continental, a Dunlopy i Falkeny znalazły się odpowiednio na czwartym i piątym miejscu, zarówno pod względem prowadzenia na czas, jak i odczuć subiektywnych. 

Hamowanie

Najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni miał model Pirelli - 37,5 metra. Drugi wynik, o metr dalej, zatrzymał się Falken, a trzeci z wynikiem 39 metrów uplasował się Michelin. Ostatni był Dunlop, który zatrzymał się po niecałych 41 metrach.

W aquaplaningu wzdłużnym najlepiej zaprezentował się Goodyear. Pokonał tor z prędkością 77,5 km/h. Drugie i trzecie miejsce zajęły Dunlop oraz Michelin. 

Dziennikarze sprawdzili również poziom komfortu i oporów toczenia. Najlepiej testerom jeździło się na Continentalach, oponach Pirelli i Michelinach. Najgorsze wrażenie odnotowali na Falkenach. Natomiast najmniejsze opory toczenia zanotował Dunlop oraz Goodyear.

Podsumowanie

Zwycięzcą testu został Pirelli, drugie miejsce zajął Michelin, a trzecie przypadło Continentalowi.

Krzysztof Krusiński

fot. Producenci

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

odstąpię działająca firmę oponiarską

Odstąpię działającą myjnię samochodową, wulkanizację, drobną mechanikę w centrum Katowic. Firma istnieje od 26 lat. Kontakt ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2019 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń