Dzięki krótkiemu, ale wymownemu filmikowi firma Texa chce pokazać ryzyko wynikające z niewłaściwej kalibracji radaru lub kamery pojazdu. Video można zobaczyć na kanale Texa S.p.A. w serwisie YouTube.
Masowe rozprzestrzenienie się pojazdów wyposażonych w aktywne systemy bezpieczeństwa, znane nam również jako systemy ADAS, z jednej strony w znacznym stopniu przyczynia się do bezpieczeństwa na drogach, ale z drugiej strony w przypadku warsztatów blacharskich, specjalistów od wymiany szyb czy też ogólnych warsztatów, które przeprowadzają naprawy na tych systemach, niesie za sobą pewne ryzyko w przepadku niewłaściwego przeprowadzenia prac z nimi związanych. Źle skalibrowany system bezpieczeństwa może bowiem poważnie zagrażać niezawodności pojazdu i narazić osoby, które przeprowadziły naprawę na przykre konsekwencje prawne.
Za pomocą najnowszego filmu przedstawiciele Texy chcą podkreślić i zwizualizować ryzyko wynikające ze złej kalibracji systemu ADAS. Jednocześnie przypominają, że w asortymencie firmy dostępny jest RCCS 2, który stosowany w połączeniu z oprogramowaniem IDC5, stanowi kompletny, modułowy wielomarkowy system. Umożliwia on w prosty i skuteczny sposób przeprowadzać naprawy na aktywnych systemach wspierających bezpieczeństwo. Warto dodać, że system ten uwzględnia wytyczne odnośnie napraw w poszczególnych markach pojazdów.
Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=WShxNxFqrE0
(ik)
Źródło i fot. Texa