Opona motocyklowa Bridgestone Battlax Hypersport S22 pojawiła się na rynku wiosną 2019 r. i już została zwycięzcą prestiżowego testu opon sportowych magazynu Motocykl. Autorzy rankingu docenili przede wszystkim wszechstronność ogumienia i precyzję jazdy w ciasnych zakrętach.
Eksperci i pasjonaci miesięcznika Motocykl pod lupę wzięli sześć kompletów sportowych opon w rozmiarach 120/70 ZR-17 i 190/55 ZR-17 i sprawdzili ich osiągi na torze, drodze, w tym na mokrej nawierzchni. Nowy model marki Bridgestone okazał się bezkonkurencyjny do jazdy w sportowym stylu. Uniwersalność opon została oceniona jako wzorcowa, a precyzja prowadzenia motocykla w ciasnych zakrętach zapewniła nowej Hypersport S22 zwycięstwo. Model został bardzo dobrze oceniony także podczas prób na mokrej nawierzchni. Wyniki testów zostały opublikowane w tegorocznym, wrześniowym wydaniu magazynu.
Bridgestone Battlax Hypersport S22
Mieszanki gumy użyte do produkcji najnowszej opony Hypersport firmy Bridgestone zostały zaprojektowane w taki sposób, aby dobrze współdziałać ze wzorem bieżnika. Oba aspekty zostały precyzyjnie dopasowane do siebie, zwłaszcza w okolicy krawędzi obszaru styku, przez co osiągnięto lepszą przyczepność i zredukowano poślizg. Inżynierom koncernu udało się też poprawić trakcję na mokrej nawierzchni o 5 proc. Udało się to osiągnąc dzięki zastosowaniu ulepszonego wzoru bieżnika, który zapewnił zwiększenie odprowadzania wody i lepszą kontrolę w warunkach granicznych, a także poprawił współczynnik nacięć (ang. sea-to-land ratio) w obszarze barku opony. Firma Bridgestone wykorzystała także nowoczesną konstrukcję MS-Belt oraz technologię High Tensile Penetration Cord celem zapewnienia kierowcom doświadczenia lekkości podczas kierowania oraz poczucia pewności, że opona zachowa stabilność przy dużych prędkościach. Te wszystkie innowacje zamknięto w bardzo uniwersalnej oponie zapewniającej frajdę z jazdy przez wiele tysiący kilometrów.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone