Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy V/Vito, Typ 447, wyprodukowanych w Niemczech, mógł zostać zamontowany niewłaściwy wariant przewodu hamulcowego na prawym przednim kole, co może powodować jego przecieranie się i prowadzić do wycieku niewielkich ilości płynu hamulcowego na bardzo gorące elementy, takie jak np. silnik lub układ wydechowy, co grozi pożarem.
Wyciek płynu hamulcowego może też powodować dłuższy skok pedału hamulca, wydłużać drogę hamowania, może też dochodzić do skrętów lub impulsów bocznych pojazdu podczas hamowania oraz do zmniejszenia mocy ABS i/lub ESP, co może zwiększać ryzyko kolizji. Na polskim rynku kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 pojazdów.
Oprócz tego w modelach marki Mercedes Sprinter z zawieszeniem pneumatycznym, może dojść do przeciążenia termicznego płytki mocowania bezpieczników kompresora do zawieszenia pneumatycznego oraz przynależnych przewodów, co także może skutkować pożarem. W Polsce kampanią naprawczą objętych jest łącznie 57 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej akcji i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
(ik)
Źródło: UOKiK, fot. Daimler