2019-10-02

Dunlop Trailmax Meridian

Dunlop zaprezentował oponę Trailmax Meridian, zapowiadając „początek nowej przygody” dla segmentu rynku turystycznego. Nowy produkt, który plasuje się nad cieszącym się uznaniem ogumieniem TrailSmart MAX, został opracowany z uwzględnieniem specyficznych i złożonych wymagań najbardziej zaawansowanych technicznie motocykli turystycznych.

Zmieniają się wymagania motocyklistów

Sprzedaż maszyn do jazdy po drodze i w terenie, takich jak BMW GS, Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom i Triumph Tiger, rośnie szybciej niż cały rynek. Ich właściciele oczekują od pojazdów i opon większej wszechstronności.

- W ciągu ostatniej dekady byliśmy świadkami zmian na rynku - powiedział Luca Davide Andreoni, menadżer marketingu Dunlop Motorcycle w Europie. - Kiedyś gwiazdami wykresów sprzedaży były motocykle sportowe, teraz wzrosty generują głównie maszyny do jazdy terenowej. Użytkowników przyciąga wysoka pozycja podczas jazdy i zdolność pokonywania długich dystansów, ale także możliwość przeżycia przygody w terenie. Po określeniu tych potrzeb, postawiliśmy przed naszym zespołem badawczo-rozwojowym trudne wyzwanie.

Ambitne cele: przebieg dłuższy nawet o 15 proc. (1)

Badania potwierdziły, że Trailmax Meridian musi wykazywać się większą wszechstronnością, aby pokonać tak różnorodne wyzwania jak przygody off-road i długie wycieczki po Europie. Dodatkowo powinna wykorzystywać moc i osiągi najnowszych motocykli klasy high-end.

Dunlop jest szczególnie dumny z wydłużenia przebiegów podczas dynamicznej jazdy. W przypadku tylnej opony Trailmax Meridian, testy wykazały wzrost przebiegu o 6 proc. w jeździe po linii prostej - w porównaniu z oponami konkurencji o najlepszych parametrach - i o ponad 15 proc. przy kącie nachylenia 40 stopni (1).

- Badania pokazały nam, że tego właśnie potrzebują motocykliści - wyjaśnił Dmitri Talboom, menadżer produktu. - Oczekują wytrzymałości podczas długich dojazdów do pracy i przejażdżek turystycznych oraz możliwości zachowania wysokich osiągów na krętych drogach, podczas wypoczynku w górach lub weekendowych wypraw na wieś.

Jeszcze większą korzyść osiągnięto w zakresie przebiegów przedniej opony. Przy okazji udało się zsynchronizować przewidywany czas wymiany obu opon. Oznacza to, że teraz potrzebna będzie tylko jedna wizyta u dilera, zamiast dwóch terminów na wymianę przedniej i tylnej opony.

Przyczepność na mokrym i suchym

Wzór bieżnika Trailmax Meridian został zaprojektowany tak, aby efektywnie usuwać wodę, ale przy zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki technologii Dunlop MultiTread. Obejmuje ona mieszankę Hi-Silica, która zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawia, że opona jest bardziej elastyczna w niższych temperaturach. W połączeniu z osnową Rayon Ply Casing daje to podwójną wartość w postaci zwiększonych przebiegów i szybszego czasu nagrzewania. Jest to korzystne dla kierowców, którzy coraz częściej jeżdżą motocyklami turystycznymi przez cały rok. Tylna opona jest również zróżnicowana pod względem składu: w środkowej części znalazła się nowa mieszanka i sięga ona aż pod mieszankę barku. Dzięki temu zwiększa się ogólna sztywność tylnej opony, co zapewnia sportowe prowadzenie i zwiększoną trakcję podczas przyspieszania.

Zarówno przednie, jak i tylne ogumienie posiada dwuwarstwową wersję osnowy Rayon-Ply, która w połączeniu z bezszwowym opasaniem (JLB) zapewnia pewne prowadzenie.

Jazda terenowa w standardzie

Motocykl turystyczny musi umożliwiać również jazdę w terenie. W testach własnych Dunlopa opona Trailmax Meridian, z charakterystycznym wzorem bieżnika w kształcie pazurów, wykazała lepszą trakcję na miękkim, błotnistym terenie w porównaniu z trzema najbliższymi konkurentami i aktualną oponą TrailSmart MAX (2). W głębokim błocie lub żwirze osiągi były na tym samym poziomie co zwycięzcy testu (3) TrailSmart MAX.

Szeroki zakres zastosowań

Opona Trailmax Meridian jest dostępna w czterech rozmiarach na przód i trzech na tył, aby objąć szeroki zakres modeli, w tym BMW GS, Honda Africa Twin i Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger oraz Yamaha Tenere i Super Tenere.

1)  Wewnętrzne testy przebiegu i prowadzenia przeprowadzono przy użyciu BMW R 1200 GS na torze Mireval we Francji. Testy tylnej wersji Trailmax Meridian wykazały przyrost przebiegu o 6% w jeździe po linii prostej, i o ponad 15% przy kącie nachylenia 40 stopni przy rozmiarze 170/60ZR17. W przypadku przedniej opony (120/70R19) testy wykazały 19% wzrost w porównaniu z najbliższym konkurentem, i o 36% przy kącie nachylenia 40 stopni.

2)  Test drogowy przeprowadzony przy użyciu BMW R1200 GS w Monteils, Francja.

3)  Test Motociclismo 2018 – „Jakość gwarantowana”.

(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń