Według badania KANTAR przeprowadzonego na zlecenie Michelin Polska, 83 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym chciałoby wprowadzenia ograniczenia prędkości na drogach w najbliższej okolicy szkół do 30 km/h. Z badań wynika też, że ponad 50 proc. dorosłych przynajmniej raz w tygodniu widzi niebezpieczne zachowania najmłodszych na drodze. Właśnie dlatego od początku roku szkolnego firma Michelin Polska prowadzi akcję pod hasłem #BezpiecznieDoSzkoły skierowaną do rodziców, kierowców i uczniów, której celem jest podnoszenie świadomości w kwestiach bezpieczeństwa dzieci na drodze.
Wyniki badania (1) pokazują, że zdecydowana większość rodziców dzieci w wieku szkolnym opowiada się za wprowadzeniem ograniczenia prędkości w najbliższej okolicy szkół do 30 km/h. Zdecydowanie za takim pomysłem jest 50 proc. badanych, a raczej za nim jest 33 proc. Jednocześnie ponad połowa badanych dorosłych przyznaje, że jest świadkiem niebezpiecznych zachowań dzieci na drodze przynajmniej raz w tygodniu. 14 proc. obserwuje je codziennie lub niemal codziennie, 30 proc. - kilka razy w tygodniu, a 10 proc. - raz w tygodniu. Główne przewinienia najmłodszych to patrzenie w ekran telefonu podczas przechodzenia przez jezdnię i wybieganie na drogę.
Z tych samych badań wynika, że 88 proc. uczniów klas 3-6 szkoły podstawowej zawsze lub przynajmniej od czasu do czasu samodzielnie pokonuje trasę ze szkoły do domu i na zajęcia dodatkowe. Aż 65 proc. z nich porusza się po tej drodze bez nadzoru rodziców codziennie lub bardzo często, a blisko jedna czwarta (23 proc.) - przynajmniej od czasu do czasu.
Właśnie dlatego od początku roku szkolnego firma Michelin Polska prowadzi pod hasłem #BezpiecznieDoSzkoły akcję skierowaną do uczniów, rodziców i kierowców. Jej celem jest przypominanie, głównie najmłodszym, podstawowych zasad właściwego zachowania na drodze. Na stronie bezpieczniedoszkoly.michelin.pl opiekunowie mogą znaleźć zasady, których powinni przestrzegać najmłodsi, zebrane w atrakcyjnej formie kolorowego elementarza wraz zabawami ułatwiającymi przyswajanie wiedzy.
Działania ogólnopolskie wspierają akcje lokalne prowadzone w Warszawie. O zasadach promowanych w ramach akcji #BezpiecznieDoSzkoły przypominają liczne reklamy na przystankach, autobusach i budynkach oraz wielkoformatowy mural na ścianie jednej z kamienic w samym centrum Warszawy, którego tworzenie można obejrzeć tutaj: https://www.webcargo.net/d/16597465/s5rdppwtBh/. Ponadto dokładnie w dzień rozpoczęcia roku szkolnego w wybranych warszawskich szkołach pojawiły się zespoły Michelin, które przypominały rodzicom oraz najmłodszym, jakie zasady bezpieczeństwa należy zachować w drodze do szkoły. Każde spotkane dziecko otrzymało książeczkę edukacyjną oraz odblaskowy gadżet.
(ik)
Źródło i fot. Michelin