2019-09-24

Continental dla rolnictwa

Continental sukcesywnie rozszerza swoją działalność w sektorze rolnym, stawiając na automatyzację i digitalizację. W dniach 10-16 listopada 2019 r. na jednych z największych targów sprzętu rolniczego Agritechnica w Hanowerze firma zaprezentuje swoje nowości.

Przykładem technologii Continental dla inteligentnego rolnictwa jest koncepcja platformy robotów, które mogą pracować m.in. na polu jako część większej floty maszyn. Pojazd sterowany automatycznie dzięki budowie modułowej może być wykorzystywany do wielu zadań, jak monitorowanie wzrostu plonów, gruntowne odchwaszczanie, równy zasiew czy właściwe nawożenie. W projekcie szczególną rolę odgrywają czujniki wizyjne, wielospektralne lub termograficzne. Continental posiada szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie kamer, radarów i lidarów, które umożliwiają bezpieczną pracę maszyn rolniczych sterowanych automatycznie.

Zdolność do rozpoznawania otoczenia wymogiem automatyzacji

Continental ma już w swojej ofercie różnego typu czujniki potrzebne do monitorowania otoczenia. Są one niezbędne do ustalenia toru jazdy pojazdu, ale mogą też znaleźć zastosowanie w automatyzacji procesów rolniczych. Aby połączyć pojazd ze środowiskiem zewnętrznym - danymi w chmurze, innymi pojazdami lub pobliską infrastrukturą - firma oferuje sprzęt telematyczny fabrycznie przystosowany do pracy w nowej technologii 5G oraz zasoby potrzebne do stworzenia interfejsów i oprogramowania.

Druga generacja inteligentnego systemu monitorowania otoczenia wokół pojazdu ProViu 360 już dziś wskazuje przyszły potencjał inteligentnych maszyn rolniczych. Panoramiczny obraz z kamer cyfrowych przedstawiający widok z lotu ptaka jest wyświetlany na ekranie dotykowym w rozdzielczości HD. W ramach kolejnych prac rozwojowych ProViu 360 stanie się systemem inteligentnym wzbogaconym o dodatkowe informacje, takie jak odczyt radaru czy poziom ciśnienia w oponach. Oznaczenia, piktogramy i komunikaty tekstowe będą nakładane bezpośrednio na obraz z kamery, tworząc na ekranie wyświetlacza wrażenie rzeczywistości rozszerzonej. W ten sposób system może na przykład pokazać informacje o stanie pojazdu (np. ciśnieniu w oponach) czy przeszkodach na drodze.

Monitoring i analiza

Poza przedstawionymi systemami wsparcia, oferta Continental wpisuje się również w próby wprowadzenia w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Przykładem mogą tu być rozwiązania służące monitorowaniu komponentów, takie jak opona VF TractorMaster Hybrid, która będzie prezentowana na targach Agritechnica. Model ten został wyposażony w technologię VF oraz czujniki umożliwiające ciągły monitoring ciśnienia i temperatury opony. Rozwiązanie zwiększa produktywność, wydajność, jak również komfort pracy operatora, ograniczając jednocześnie zużycie paliwa oraz bieżnika, koszty przestojów czy konserwacji. Na tegorocznych targach w Hanowerze w hali 4 na stanowisku C22 zaprezentowane zostaną nie tylko opony, ale też gąsienice gumowe ze wbudowanymi czujnikami.

W przyszłości technologia wykorzystująca czujniki umożliwi również stały monitoring pasów napędowych do kombajnów, poprawiając niezawodność maszyn. Dzięki czujnikom możliwe jest wykrycie potencjalnych awarii, zanim jeszcze się pojawią. Pozwala to uniknąć kosztownych, nieplanowanych przestojów w pracy maszyn podczas żniw, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Przy zastosowaniu tej technologii, serwisanci i producenci będą mogli również znacznie poprawić czas reakcji na zgłaszane problemy, zwiększając dostępność i jakość usług. Continental testuje koncepcję inteligentnego pasa napędowego do kombajnów we współpracy z producentem maszyn rolniczych CLAAS.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń