Oponiarskie wieści

Ze świata

♦ Nowa opona Goodyear Eagle F1 SuperSport znalazła się w czołówce pierwszego w historii testu ogumienia Ultra Ultra High Performance (UUHP), przeprowadzonego przez Tyre Reviews, popularną stronę internetową poświęconą recenzjom opon. Produkt, który czerpie z doświadczeń marki w wyścigach, aby zapewnić doskonałą przyczepność i sterowność, uzyskał fantastyczne wyniki. Badanie z udziałem opon ośmiu różnych marek, w tym Continental i Michelin, zostało przeprowadzone w ośrodku testowym Continental w Uvalde Texas, przy użyciu BMW M2 wyposażonego w ogumienie w rozmiarze 245/35 R19 na przedniej osi i 265/35 R19 na tylnej. Test obejmował główne dyscypliny kontroli opon, w tym m.in. prowadzenie i hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, odporność na aquaplaning, opory toczenia, ze szczególnym uwzględnieniem subiektywnych aspektów tych testów. Jonathan Benson, właściciel Tyre Reviews, przyznał najwyższe noty Goodyear Eagle F1 SuperSport, wskazując, że opona uzyskała „doskonałe wyniki w kluczowych testach prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni, z doskonałym wyczuciem kierowania i równowagą w każdych warunkach”. (Źródło: Goodyear)

♦ Bridgestone Corporation ogłosił, że 5 lipca 2019 r. otrzymał przychylne orzeczenie sądu w sprawie o naruszenie patentu na wzór bieżnika przez głównych chińskich producentów opon: Guangzhou South China Tire & Rubber Co., Ltd. oraz Wanli Tire Co., Ltd. (zwanych dalej Wanli Tire). Japoński koncern w 2015 r. złożył pozew przeciwko chińskim producentom, twierdząc, że w swojej działalności produkcyjnej i sprzedażowej Wanli Tire wykorzystuje wzór bieżnika opony Bridgestone Dueler A/T Revo 2. Wyrok sądu orzekającego w sprawach dotyczących własności intelektualnej w Szanghaju z 2017 r. był na korzyść firmy Bridgestone. Dlatego Wanli Tire odwołał się od tej decyzji do sądu wyższej instancji - Shanghai High People’s Court. Ten jednak podtrzymał poprzedni wyrok z korzyścią dla firmy Bridgestone. W związku z tą decyzją nakazano Wanli Tire zaprzestanie produkcji i sprzedaży opon, które naruszają prawo patentowe, a także wypłaty odszkodowania na rzecz firmy Bridgestone w wysokości około 600 tys. chińskich juanów (około 76 271 euro). (Źródło: Bridgestone)

♦ Na początku sierpnia br. firma Toyo Tire Corporation z siedzibą główną w Japonii, poinformowała o swoich planach związanych z budową nowej fabryki opon oraz utworzeniem pierwszego centrum badawczo-rozwojowego w Europie. Nowa fabryka koncernu, w której produkowane będą opony do samochodów osobowych i dostawczych, powstanie w Serbii - w miejscowości Inđija (około 55 km od Belgradu). Uruchomienie produkcji planowane jest na styczeń 2022 r. Docelowo w obiekcie powstawać będzie 5 mln opon rocznie. Pełne zdolności produkcyjne mają zostać osiągnięte latem 2023 r. Dzięki inwestycji w Serbii firma będzie posiadać osiem zakładów produkcyjnych na świecie. Firma poinformowała również, że w Willich, w Niemczech, powstanie ośrodek, w którym rozwijane będą nowe technologie. Koncern posiada już centra badawczo-rozwojowe w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Ten, który powstanie w Niemczech będzie pierwszym ośrodkiem R&D Toyo w Europie. (Źródło: Toyo Tire Corp.)

♦ Solideal On-Site Service, dział serwisowy opon do wózków widłowych Camso, ogłasza oficjalne uruchomienie strony internetowej Solideal.com w języku polskim. Klienci w Polsce mają teraz dostęp do spersonalizowanego serwisu opon do wózków widłowych na miejscu, na czas i online. Ponadto firma uruchomiła również włoską, rosyjską i hiszpańską wersję strony serwisowej. Ta decyzja jest częścią szerszej strategii, aby jeszcze lepiej obsługiwać klientów, w tym przypadku zgodnie z ich regionalnymi potrzebami. - Solideal On-Site Service zapewnia wysokiej jakości produkty i terminowe rozwiązania serwisowe przez doświadczonych techników - powiedział Krzysztof Polesiak, dyrektor zarządzający w Solideal On-Site Service w Polsce. - Dzięki bazującej na zamówieniach usłudze montażu opon w miejscu pracy wózka widłowego, zaprojektowanej w celu maksymalizacji czasu pracy firm, klienci mogą liczyć na nas, aby uzyskać najniższe koszty operacyjne dla swoich flot transportu wewnętrznego minimalizując ewentualne przestoje. Klienci w Polsce mogą dołączyć do zespołu Solideal On-Site Service poprzez telefon: +48(22)783-35-90 oraz e-mail: service.pl@solideal.com (Źródło: Camso)

♦ Dzięki platformie B2B - Tyre24 - dostawcy z branży motoryzacyjnej docierają do nowych grup nabywców w całej Europie. Cyfrowa sprzedaż i kanały komunikacji stają się coraz ważniejsze w obszarze handlu z klientami biznesowymi i korporacyjnymi. Platforma B2B Tyre24 oferuje uznanym dostawcom z sektora motoryzacyjnego rynek, z pomocą którego mogą z łatwością dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, uzyskać atrakcyjne prowizje ze sprzedaży, a także poszerzyć obszar swojej działalności w Europie. Platforma oferuje ponad 10 milionów artykułów w segmentach opon, felg i części zamiennych, które są sortowane według trafności. W połączeniu z inteligentnym koszykiem, koszty wysyłki i terminy dostaw są obliczane w pełni automatycznie, zgodnie z wymaganiami klienta. Tyre24 łączy 2000 dostawców z 40 tys. potencjalnych nabywców w dziewięciu krajach europejskich i w ten sposób pośredniczy w rocznym obrocie o wysokości ok. 1 mld euro. Każdego dnia za pośrednictwem portalu przetwarzanych jest do 100 tys. zamówień. Rejestracja w serwisie Tyre24 jest bezpłatna dla dostawców. Nie są też pobierane żadne koszty inwestycyjne związane z zaprzestaniem dostaw towarów. Za sprzedaż towarów dostawca płaci prowizję jako procent od ceny sprzedaży albo prowizję zależną od typu sprzedanego produktu (np. opony, felgi, części samochodowe). (Źródło: Tyre24)

Z kraju

♦ Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy (ETRMA) w pierwszym półroczu 2019 r. producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali znaczące wzrosty sprzedaży w segmencie opon do aut typu SUV - aż o 20 proc. Z opublikowanych danych wynika, że w Polsce w pierwszym półroczu 2019 r. spadła sprzedaż ogumienia do aut osobowych (- 5 proc.), ciężarowych (- 2 proc.) i przemysłowych (-7 proc.). Dobre wyniki odnotowano w segmencie opon do SUV-ów (+20 proc.), motocyklowych (+12 proc.) oraz dostawczych (+2 proc.). Biorąc pod uwagę klasy opon osobowych, sprzedaż wzrosła tylko w grupie premium (+ 4 proc.). Opony osobowe z klasy średniej i budżetowej odnotowały spadki - odpowiednio o 12 i 6 proc. Natomiast w Europie w pierwszym półroczu br. wrosła sprzedaż w segmencie opon ciężarowych (+5 proc.) i motocyklowych (+3 proc.). Mniejszą sprzedaż o 4 proc. zarejestrowano w segmencie opon osobowych (włączając w to opony do SUV-ów i aut dostawczych) oraz rolniczych. (Źródło: PZPO)

♦ Bridgestone - Globalny Partner Olimpijski i Paraolimpijski - już 29 września będzie wspierać uczestników 41. PZU Maratonu Warszawskiego. Podczas imprezy Karol Bielecki - legendarny piłkarz ręczny, ambasador kampanii Bridgestone, będzie motywował biegaczy i zachęcał ich do przesuwania własnych granic. W ramach olimpijskiej kampanii Bridgestone „PODĄŻAJ ZA MARZENIAMI, bez względu na wszystko”, firma chce inspirować ludzi w każdym wieku, o różnych umiejętnościach i pasjach, by odnajdywali w sobie siłę, do walki o swoje marzenia i do pokonywania przeszkód, które pojawiają się na ich życiowej drodze. Bridgestone chce angażować się nie tylko w największe imprezy sportowe, takie jak Igrzyska Olimpijskie, ale także w lokalne inicjatywy, wśród których jest także Maraton Warszawski. (Źródło: Bridgestone)

♦ 18 egzemplarzy luksusowych Audi A8, Q7, Q8, wyprodukowanych w Niemczech w listopadzie i grudniu ub.r., a sprzedanych w polskich salonach, może mieć problemy z kołami. Z powodu obniżonej wytrzymałości niektórych elementów koła może dojść do ich pęknięcia. W efekcie koło może zetknąć się z nadkolem i wypadek gotowy. Importer, czyli Volkswagen Group Polska, zaprosił listownie posiadaczy felernych wozów na naprawę do autoryzowanych stacji obsługi Audi. (Inf. własna)

♦ Kolejna akcja serwisowa w Polsce, związana z kołami, dotyczy Nissanów Micra. Liczba wadliwych egzemplarzy na szczęście jest minimalna. W czterech autach, wyprodukowanych we Francji od 26 września do 4 października ub.r., piasta przedniego koła może pęknąć, wywołując hałas. W przypadku zlekceważenia objawów i dalszej eksploatacji samochodu, zespół piasta-koło może odpaść, jak importer Nissana poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). Piasty zostaną wymienione w autoryzowanych stacjach obsługi Nissana. (Inf. własna)

♦ W tym roku firma PZL Sędziszów obchodzi jubileusz 80-lecia istnienia. Z tej okazji w ramach cyklu pod nazwą #80latPZL producent prezentuje na Facebooku najważniejsze momenty w swojej działalności. PZL Sędziszów specjalizuje się w produkcji filtrów, w tym: powietrza, oleju, paliwa, kabinowych, hydraulicznych oraz osuszaczy powietrza. Pierwszą halę produkcyjną oddano do użytku 30 sierpnia 1939 r. Zakłady zostały stworzone w ramach Centralnego Okręgu Przemysłowego i były wtedy nazywane Zakładami Pomocniczymi C.O.P. Obecnie produkty firmy znajdują zastosowanie m.in. w samochodach osobowych i ciężarowych, maszynach rolniczych i budowlanych, lokomotywach spalinowych, pojazdach wojskowych oraz lotnictwie.(Źródło: PZL Sędziszów)

(ik), JD, (seg)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń