2019-09-23

Michelin na zimę

Na nadchodzący sezon zimowy Michelin poszerza swój asortyment. Firma wprowadza aż 82 nowe rozmiary modeli przeznaczonych do jazdy zimą.

Jedną z zimowych opon koncernu jest Michelin Alpin 6. Model oferuje bardzo dobre właściwości nie tylko, gdy jest nowy. Przy dopuszczalnym poziomie zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach (1). Takie efekty udało się osiągnąć dzięki dwóm technologiom:

  • dwuwarstwowej mieszanka gumy bieżnika, która zapewnia elastyczność oraz wzmacnia przyczepność na śniegu wraz ze zużywaniem się opony,
  • ewolucyjnej rzeźbie bieżnika i lamelom 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony.

           

Michelin Alpin 6

Opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu zużycia bieżnika. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc.

Od tego sezonu zimowego opona będzie dostępna w 58 rozmiarach:

  • szerokość: 185-225
  • wysokość: 40-65
  • średnica: 15-17 cali
  • indeks prędkości: T-H-V.

Dla kierowców SUV’ów Michelin poleca oponę z kategorii ultra high performance (UHP) - Pilot Alpin 5 SUV. Zapewnia ona bezpieczeństwo i mobilność w zmiennych warunkach zimowych i kontrolę nad pojazdem na każdej nawierzchni - suchej, mokrej i zaśnieżonej drodze. Dodatkowo ma większą odporność na aquaplaning niż model poprzedniej generacji. Warto dodać, że opona zdobyła uznanie wśród producentów aut z segmentu premium. Posiada homologację AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne).

W tym sezonie opona jest dostępna w 40 rozmiarach: od 17 do 21 cali, profilach od 35 do 70, szerokości od 225 do 305 oraz symbolu prędkości H-V.

           

Michelin Pilot Alpin 5 SUV

Ofertę firmy uzupełniają opony całoroczne CrossClimate+ oraz CrossClimate SUV, które  łączą technologie stosowane w oponach letnich i zimowych przy jednoczesnym utrzymaniu osiągów przez cały okres eksploatacji aż do zgodnego z obowiązującymi przepisami poziomem zużycia bieżnika. Obie opony dostosowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Zachowanie osiągów CrossClimate+ do ostatniego kilometra na drodze to zasługa kilku innowacji - mieszanki gumowej, unikatowego wzoru bieżnika oraz wysokiej jakości lameli:

  • elastyczność gumowej mieszanki zapewnia maksymalną przyczepność, niezależnie od zmian temperatury,
  • wzór bieżnika o kształcie litery V w warunkach zimowych maksymalizuje efekt „pazura” polegający na wczepianiu się lameli w śnieg przez cały okres eksploatacji opony. Taki wzór wydłuża również jej trwałość,
  •  sztywne klocki o sfazowanych krawędziach, które zapewniają optymalne bezpieczeństwo i zwiększają efektywność hamowania na suchej  nawierzchni.

                 

Michelin CrossClimate+ 

W tym sezonie opona CrossClimate+ jest dostępna w sprzedaży w 56 rozmiarach od 15 do 19 cali przy szerokości od 165 do 255, wysokości od 35 do 65 i symbolu prędkości H-Y. 

Z kolei CrossClimate SUV powstała z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut 4X4, takich jak Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander czy Nissan Qashqai. Opony te w teście przyczepności na mokrej nawierzchni mają najwyższą klasę „A”, zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Prymat CrossClimate był widoczny szczególnie w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni (2), a oznaczenie 3PMSF to gwarancja trakcji i bezpieczeństwa na śniegu (3).

       

Michelin CrossClimate SUV

Opony  CrossClimate SUV są  dostępne w 39 rozmiarach:

  • średnica: od 16 do 20 cali
  • szerokość: od 215 do 285
  • wysokość: od 45 do 70
  • symbol prędkości: H-Y.

1) Na podstawie wyników testów hamowania na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin. Testowane opony: Michelin Alpin 6, Bridgestone Blizzak LM001 Evo, Continental WinterContact TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, Goodyear Ultra Grip 9, Pirelli Cinturato Winter i Nokian WRD4. Dopuszczalny poziom zużycia oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.

2) Na podstawie wyników testów porównawczych opon Michelin CrossClimate SUV i Latitude Tour HP w rozmiarze 235/60R18 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service w 2016 r. na zlecenie Michelin.

3) Michelin CrossClimate SUV posiada homologację do użytkowania na śniegu (oznaczenie 3PMSF).

(ik)

Źródło i fot. Michelin

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń