Na nadchodzący sezon zimowy Michelin poszerza swój asortyment. Firma wprowadza aż 82 nowe rozmiary modeli przeznaczonych do jazdy zimą.
Jedną z zimowych opon koncernu jest Michelin Alpin 6. Model oferuje bardzo dobre właściwości nie tylko, gdy jest nowy. Przy dopuszczalnym poziomie zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach (1). Takie efekty udało się osiągnąć dzięki dwóm technologiom:
Michelin Alpin 6
Opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu zużycia bieżnika. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc.
Od tego sezonu zimowego opona będzie dostępna w 58 rozmiarach:
Dla kierowców SUV’ów Michelin poleca oponę z kategorii ultra high performance (UHP) - Pilot Alpin 5 SUV. Zapewnia ona bezpieczeństwo i mobilność w zmiennych warunkach zimowych i kontrolę nad pojazdem na każdej nawierzchni - suchej, mokrej i zaśnieżonej drodze. Dodatkowo ma większą odporność na aquaplaning niż model poprzedniej generacji. Warto dodać, że opona zdobyła uznanie wśród producentów aut z segmentu premium. Posiada homologację AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne).
W tym sezonie opona jest dostępna w 40 rozmiarach: od 17 do 21 cali, profilach od 35 do 70, szerokości od 225 do 305 oraz symbolu prędkości H-V.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV
Ofertę firmy uzupełniają opony całoroczne CrossClimate+ oraz CrossClimate SUV, które łączą technologie stosowane w oponach letnich i zimowych przy jednoczesnym utrzymaniu osiągów przez cały okres eksploatacji aż do zgodnego z obowiązującymi przepisami poziomem zużycia bieżnika. Obie opony dostosowują swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
Zachowanie osiągów CrossClimate+ do ostatniego kilometra na drodze to zasługa kilku innowacji - mieszanki gumowej, unikatowego wzoru bieżnika oraz wysokiej jakości lameli:
Michelin CrossClimate+
W tym sezonie opona CrossClimate+ jest dostępna w sprzedaży w 56 rozmiarach od 15 do 19 cali przy szerokości od 165 do 255, wysokości od 35 do 65 i symbolu prędkości H-Y.
Z kolei CrossClimate SUV powstała z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut 4X4, takich jak Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander czy Nissan Qashqai. Opony te w teście przyczepności na mokrej nawierzchni mają najwyższą klasę „A”, zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Prymat CrossClimate był widoczny szczególnie w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni (2), a oznaczenie 3PMSF to gwarancja trakcji i bezpieczeństwa na śniegu (3).
Michelin CrossClimate SUV
Opony CrossClimate SUV są dostępne w 39 rozmiarach:
1) Na podstawie wyników testów hamowania na śniegu przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin. Testowane opony: Michelin Alpin 6, Bridgestone Blizzak LM001 Evo, Continental WinterContact TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, Goodyear Ultra Grip 9, Pirelli Cinturato Winter i Nokian WRD4. Dopuszczalny poziom zużycia oznacza opony z bieżnikiem startym maszynowo do głębokości wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.
2) Na podstawie wyników testów porównawczych opon Michelin CrossClimate SUV i Latitude Tour HP w rozmiarze 235/60R18 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service w 2016 r. na zlecenie Michelin.
3) Michelin CrossClimate SUV posiada homologację do użytkowania na śniegu (oznaczenie 3PMSF).
(ik)
Źródło i fot. Michelin