2019-09-20

Pirelli w Rajdzie Turcji

Kierowcy startujący na oponach Pirelli zajęli całe podium kategorii WRC-2 w Rajdzie Turcji. Najnowsza ewolucja szutrowych opon Scorpion K świetnie sprostała wyzwaniom stawianym przez najbardziej nierówne odcinki specjalne w całym kalendarzu mistrzostw świata. W myśl przepisów Rajdowych Mistrzostw Świata można wprowadzić ewolucję ogumienia w trakcie sezonu - a w wymagających warunkach podczas Rajdu Turcji nowy szutrowy produkt Pirelli zwyciężył w debiucie.

Kajetan Kajetanowicz prowadził w kategorii WRC-2 od startu do mety i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo - mając już na koncie trzy z rzędu tytuły rajdowego mistrza Europy, zdobyte na oponach Pirelli w latach 2015-2017. Sukces w Turcji daje mu prowadzenie w klasyfikacji sezonu WRC-2, a do końca mistrzostw pozostają jeszcze trzy rundy.

Częściowo dzięki wytrzymałości opon Pirelli, Kajetanowicz zmierzał po dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Jechał na czele grupy zawodników w samochodach klasy R5, wyprzedzając rywali z fabrycznych zespołów, którzy są klasyfikowani w kategorii WRC-2 Pro - korzystają oni z ogumienia innego producenta i ponieśli spore straty czasowe m.in. z powodu przebitych opon. Dopiero awaria lewej przedniej półosi sprawiła, że na ostatnim odcinku specjalnym polski kierowca spadł za dwóch rywali z WRC-2 Pro, ale dotarł do mety i zwyciężył w kategorii WRC-2.

Podium w WRC-2 uzupełnili pnący się po szczeblach kariery młodzi zawodnicy: Marco Bulacia Wilkinson z Boliwii oraz Fabio Andolfi z Włoch. Obaj, tak jak Kajetanowicz, startowali Skodami Fabiami R5 i korzystali z ogumienia Pirelli.

Kamieniste odcinki specjalne Rajdu Turcji oraz piekielny upał mocno utrudniły zadanie załogom, samochodom, jak również oponom.. Ogumienie Pirelli Scorpion K bardzo dobrze poradziły sobie z wyzwaniem, w obu debiutujących podczas tego weekendu odmianach: twardej K4A oraz pośredniej K6A.

- Kolejny raz możemy cieszyć się ze zwycięstwa naszego nowego produktu już w pierwszym starcie na szczeblu WRC: tym razem na szutrze, po wcześniejszym triumfie ogumienia asfaltowego w tegorocznym debiucie - powiedział Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli. - Większość kierowców zgadza się, że trasy w Turcji są najbardziej nierówne w całych mistrzostwach, a ostre kamienie i szorstka nawierzchnia zwiększają ryzyko przebijania opon. Jednak nasi kierowcy nie tylko unikali poważniejszych przygód, ale również zgarnęli całe podium w kategorii WRC-2 - maksymalnie wykorzystując wytrzymałość i osiągi naszych nowych produktów w wyjątkowo trudnych warunkach.

(ik)

Źródło i fot. Agencja Społem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń