2019-09-12

Akumulator 48 V od Boscha

Bosch i Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) zawarły umowę, na mocy której wspólnie określą specyfikację dla ogniw akumulatorowych o wysokiej mocy. Następnie CATL zaprojektuje i wyprodukuje te ogniwa zgodnie z wymaganiami Bosch. Ogniwa mają być stosowane w 48-woltowym akumulatorze opracowanym przez koncern.

Wspomniany akumulator jest podstawowym elementem 48-woltowych hybrydowych układów napędowych, które ze względu na efektywność nabierają coraz większego znaczenia na całym świecie. Przystępując do aliansu z CALT, Bosch zapewnia sobie długoterminowe dostawy ogniw akumulatorowych. Dla koncernu ten sojusz to również kolejny krok na drodze do uzyskania wiodącej pozycji na rynku elektromobilności. Wielu światowych producentów samochodów korzysta już z 48-woltowego akumulatora tej marki.

48-woltowy system

Akumulator 48 V należy do portfolio Bosch w zakresie systemów 48-woltowych, obok takich elementów jak przetworniki napięcia stałego DC/DC i maszyny elektryczne. Wykorzystując tę technologię koncern dąży do przygotowania wszystkich segmentów pojazdów do przyszłych wymagań w zakresie emisji. 48-woltowa instalacja wspomaga silnik spalinowy za pomocą silnika elektrycznego. Silnik ten jest zasilany z akumulatora 48 V, który z kolei jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii w trakcie hamowania. W ten sposób można uzyskać zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15 proc.

Rynek 48-woltowych rozwiązań rośnie na całym świecie. Bosch spodziewa się, że do 2025 r. prawie 20 proc. nowych samochodów sprzedawanych rocznie na świecie będzie miało 48-woltowy system i odpowiedni akumulator. Zapotrzebowanie na systemy 48-woltowe rośnie, szczególnie w Europie i w Chinach.

Ekonomiczny i łatwy do zintegrowania

Produkcja pierwszej generacji 48-woltowego akumulatora rozpoczęła się już pod koniec ubiegłego roku w fabryce Bosch w Wuxi w Chinach. Cechą charakterystyczną najnowszej wersji tego produktu jest kompaktowa budowa i pasywne chłodzenie. Oznacza to, że producenci aut mogą łatwo integrować akumulator w swoich modelach samochodów i nie potrzebują żadnych drogich agregatów chłodzących. Ponadto mogą zrezygnować z długich i kosztownych własnych prac projektowych.

Kompetencje w całym ekosystemie e-mobilności

Bosch prowadzi szeroko zakrojone działania w kierunku e-mobilności. Firma planuje zwiększyć sprzedaż w tym obszarze do 2025 r. ponad dziesięciokrotnie, do pięciu miliardów euro. Elektryczne komponenty układu napędowego firmy są już obecne w ponad milionie pojazdów na całym świecie. Koncern zrealizował projekty zespołów napędowych już do 50 platform pojazdów elektrycznych.

(ik)

Źródło i fot. Bosch

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń