Dzięki przedstawionej reakcji, lampy halogenowe zachowują swoje początkowe właściwości przez cały okres użytkowania.
Niższe temperatury kolorów wskazują na wyższy stopień oddawania czerwieni, a wyższe temperatury na oddawanie niebieskiego. Halogenowe światło drogowe ma czerwonawą barwę, natomiast ksenonowe, barwę niebieskawą.
Mimo stosunkowo niskiej trwałości żarówek, reflektory halogenowe uchodzą za rozwiązanie prostsze w produkcji i eksploatacji. W przypadku ksenonów, poza opisanym wyżej skomplikowaniem konstrukcji, problemem jest fakt, że kiedy są zabrudzone, emitują rozproszone światło. Powoduje to oślepianie nadjeżdżających pojazdów. Zjawisko to nie dotyczy jedynie lamp ksenonowych, jednak w ich przypadku efekt rozproszenia jest znacznie mocniejszy i zagraża bezpieczeństwu jazdy innych kierowców. Właśnie dlatego w europejskich pojazdach, systemy ksenonowe wymagają specjalnego wysokociśnieniowego czyszczenia, aby żadne zabrudzenie nie wpływało na bezpieczeństwo innych użytkowników drogi. Podnosi to znacząco koszty produkcji. W ostatnich latach, producenci oświetlenia stopniowo odchodzą od technologii ksenonowej, zwracają się ku tańszej i bardzo wydajnej technologii LED. Te rozwiązania omówimy dokładniej w osobnym artykule.
źródło: Valeo