2019-08-30

Pirelli w Rajdzie Niemiec

Startujący na oponach Pirelli Kajetan Kajetanowicz zajął w Rajdzie Niemiec trzecie miejsce w kategorii WRC-2 - jest to jego trzecie podium w czwartym tegorocznym starcie. Triumfował inny użytkownik ogumienia Pirelli - niemiecki kierowca Fabian Kreim.

Młody niemiecki kierowca ma już na koncie dwa tytuły Rajdowego Mistrza Niemiec, zdobyte razem z Pirelli i Skoda Deutschland. Prowadzi także w klasyfikacji sezonu 2019. Na Rajd Niemiec F. Kreim przesiadł się do Skody Fabii R5 evo i od samego początku zmagań walczył w ścisłej czołówce kategorii WRC-2. Po piątkowym etapie zajmował trzecie miejsce, a nazajutrz trzymał się z daleka od kłopotów na wymagających asfaltowych trasach i w połowie dnia objął prowadzenie. Utrzymał je po dwóch pętlach na słynnym poligonie Baumholder i w klasyfikacji generalnej rajdu zajął 12. miejsce, tracąc mniej niż minutę do fabrycznej załogi, która zwyciężyła w klasie WRC-2 Pro.

Kolejne sukcesy w różnych kategoriach

K. Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Świata na oponach Pirelli, zapewnił włoskiej firmie podwójne podium w kategorii WRC-2. Za kierownicą Volkswagena Polo zajął trzecie miejsce, tracąc zaledwie trzy sekundy do drugiej lokaty. Ogólnie kierowcy korzystający z opon Pirelli wygrali połowę odcinków specjalnych w WRC-2. Odnieśli także zwycięstwa w trzech innych kategoriach: dwa z nich padły łupem rodzinnego duetu, ojca i syna. Hermann Gassner Senior wygrał klasę narodową w Mitsubishi Lancerze Evo X, a jego syn triumfował w RC3, za kierownicą Toyoty GT86 z napędem na tylne koła. Roman Schwedt, który na co dzień rywalizuje w zaopatrywanych przez Pirelli mistrzostwach ERC Junior, zwyciężył w RC4, jadąc Peugeotem 208 R2.

Opony P Zero RA na wymagających trasach

Rajd Niemiec jest kompleksowym sprawdzianem dla asfaltowych opon, z trzema różnymi rodzajami dróg: wąskimi i krętymi trasami przez winnice, zróżnicowaną nawierzchnią na poligonie Baumholder oraz szybkimi odcinkami przez wiejską okolicę Saarlandu. Opony Pirelli P Zero RA zapewniły wszechstronność i doskonałe osiągi we wszystkich warunkach, a także dobrą wytrzymałość.

- Tegoroczny Rajd Niemiec był niecodziennie suchy od startu do mety, a opony RA - dostępne w wersjach z pośredniej i miękkiej mieszanki - musiały wytrzymać na długich odcinkach specjalnych, na wielu różnych rodzajach nawierzchni - powiedział Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli. - W mocnej stawce dwie nasze załogi stanęły na podium w kategorii WRC-2. Kolejnym fantastycznym rezultatem dla nas w ten weekend był rajd Ozd-Salgo na Węgrzech, gdzie pierwsze 16 miejsc przypadło w udziale samochodom na ogumieniu Pirelli. To podkreśla nasze zaangażowanie w jedną z najtrudniejszych dyscyplin w motorsporcie, z bezpośrednim przełożeniem na codzienną, drogową motoryzację. Chcielibyśmy także przekazać najlepsze życzenia Simone Scattolinowi, pilotowi Fabio Andolfiego, który ucierpiał w wypadku ostatniego dnia Rajdu Niemiec, podczas ostrej walki w czołówce WRC-2. Czekamy na jego rychły powrót do rajdówki.

(ik)

Źródło i fot. Agencja Społem 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń