2019-08-28

Dunlop w wyścigach

Isle of Man TT, Grand Prix Ulster i North West 200 były areną intensywnych zmagań i sukcesów dla Dunlopa. Motocykliści korzystający z ogumienia brytyjskiego producenta aż 15 razy stawali na najwyższym stopniu podium. Inwestycja w ciągły rozwój opon zaowocowała także osiemnastoma rekordami wyścigów i okrążeń.

North West 200

Odbywający się na 14-kilometrowym torze drogowym, ciągnącym się pomiędzy miastami Portstewart, Coleraine i Portrush w Causeway Coast i Glens, North West 200 jest jednym z najszybszych wyścigów na świecie. Zawodnicy osiągają tu prędkość nawet 320 km/h. Jadący w barwach Dunlopa Lee Johnston rozpoczął North West 200 wspaniałym zwycięstwem w klasie Supersport. Swoją cegiełkę dołożył triumfator wielu wyścigów szosowych Peter Hickman, który odniósł sukces w klasie Superstock.

Isle of Man TT

Jako flagowa impreza wyścigów szosowych, wyścigi TT były najważniejszym sukcesem Dunlopa w sezonie 2019. Prawie trzy czwarte zwycięzców tej rywalizacji korzystało z opon brytyjskiej marki. P. Hickman w pełni wykorzystał możliwości ogumienia marki Dunlop wygrywając Superstock, Supersport i Superbike TT, natomiast L. Johnston odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Isle of Man TT w klasie Supersport. Brytyjski producent przyczynił się też do sukcesu Michaela Ruttera w wyścigu motocykli elektrycznych TT Zero, zarazem umacniając swoją dominującą pozycję w tej klasie. Tym samym Dunlop odniósł największy sukces spośród wszystkich dostawców opon na Isle of Man TT 2019.

Grand Prix Ulsteru

Dunlop kontynuował sukcesy również na Grand Prix Ulster, gdzie Hickman odniósł bezprecedensowe siedem zwycięstw w siedmiu startach. Zawodnik utorował sobie drogę do sukcesów osiągając wysokie tempo i ustanawiając motocyklem BMW Smith S1000RR nowy rekord okrążenia (220 km/h) wokół 12-kilometrowego toru Dundrod. Wynik ten był o 2,6 sekundy lepszy od poprzedniego rekordu i o prawie 2 km/h szybszy od rekordu TT wynoszącego niecałe 218 km/h. W ten sposób tor w Ulsterze stał się „najszybszym torem wyścigowym na świecie” po wieloletniej rywalizacji z torem TT.

Ponadto Derek Sheils wygrał mistrzostwa Irish Road Racing Superbike, po podwójnym zwycięstwie w Munster 100 Road Races przed Grand Prix Ulsteru. Było to ukoronowanie tygodni wielu sukcesów Dunlopa.

- Dzięki ścisłej współpracy zespołów i zawodników, którzy pomagali nam w opracowaniu najlepszych opon na drogę mieliśmy genialne lato - powiedział Pat Walsh, ekspert Dunlop Road Racing. - Teraz koncentrujemy uwagę na Manx GP, Classic TT i pomagamy naszym partnerom przygotować się do tradycyjnego sezonu wyścigów drogowych Macau GP, który odbędzie się w listopadzie.

.

Asortyment opon Dunlopa został zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom szybkich torów wyścigowych, gdzie zawodnicy osiągają prędkość 320 km/h. Linia opon slick KR była wykorzystywana w wyścigach Superbike, natomiast w klasach Superstock motocykliści mogli zastosować ogumienie Dunlop D213 GP Pro, które zostało specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić najlepsze osiągi na codziennych nawierzchniach, podobnych do trzech kultowych torów wyścigowych.

D213 GP Pro została opracowana, aby zagwarantować motocyklistom pewność siebie przy dużych prędkościach i kontrolę podczas gwałtownego hamowania. Rzucający się w oczy, wzór w kształcie płetwy zapewnia krótszy czas nagrzewania, co pozwala jechać szybciej od samego początku. Opona jest częstym wyborem zaawansowanych uczestników dni otwartych na torze i jest flagowym modelem Dunlop w linii opon hypersportowych, która obejmuje również GP Racer D212 do regularnego użytkowania na torze oraz SportSmart TT do jazdy po drogach i torach.

Na zdjęciu Peter Hickman

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń