Continental CrossContact Xtreme Winter oraz CrossContact Xtreme Summer to dwie nowe opony, opracowane specjalnie do pojazdów elektrycznych Extreme E na potrzeby rajdów terenowych. Ogumienie zadebiutowało w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed.
Extreme E będzie jedną z najbardziej ekstremalnych serii wyścigowych. Zawodnicy napotkają na trasie różne warunki pogodowe i drogowe, w tym piekący skwar czy przenikliwe zimno, błoto, piasek i lód. Nowe opony marki Continental mają zapewnić kierowcom bardzo dobrą przyczepność podczas przyspieszania, hamowania oraz precyzję prowadzenia na bardzo wymagających trasach. Ogumienie jest idealnie dostosowane do potrzeb elektrycznych SUV-ów startujących w tych wyścigach, aby zapewnić najlepszą możliwą kontrolę i bezpieczeństwo pojazdu, nawet na nierównym podłożu.
Bazą dla nowej opony opracowanej na potrzeby serii Extreme E jest Continental CrossContact LX. To całoroczna opona turystyczna o zrównoważonych właściwościach i specjalnie zaprojektowanym bieżniku, który poprawia trakcję i stabilność na praktycznie każdej nawierzchni. Opony CrossContact Xtreme Winter i CrossContact Xtreme Summer mają pomóc zawodnikom bezpiecznie dotrzeć do linii mety serii Extreme E, która wystartuje w 2021 r.
Więcej na ten temat we wrześniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego, w dziale „Nowości rynkowe”.
(ik)
Źródło i fot. Continental