Podczas 68. Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie Bridgestone zaprezentuje swoją szeroką ofertę i przedstawi innowacyjne rozwiązania kształtujące przyszłość mobilności.
W obecnych czasach możemy obserwować kilka istotnych trendów i wyzwań w skali globalnej, jak urbanizacja, zmniejszające się zasoby naturalne, zmiany klimatyczne i mobilność w ramach koncepcji CASE. Z myślą o tych problemach Bridgestone stara się tworzyć nie tylko innowacyjne opony, ale także technologie i rozwiązania mobilne które będą odpowiadać na zmieniające się potrzeby społeczeństwa.
Rozwiązania cyfrowe
Bridgestone oferuje nowatorskie rozwiązania mobilne i aplikacje cyfrowe, a część z nich będzie można zobaczyć na stoisku firmy we Frankfurcie nad Menem, w tym:
Webfleet to wielokrotnie nagrodzone rozwiązanie do zarządzania flotą, obsługujące ponad 50 tys. klientów na całym świecie. Informuje w czasie rzeczywistym o lokalizacji poszczególnych pojazdów, pozwala menedżerom floty na bezpośrednią komunikację z kierowcami, pomaga poprawić zachowanie podczas jazdy i oszczędzać paliwo, a wszystko to przy jednoczesnym podłączeniu do rozległego systemu rozwiązań innych firm.
Natomiast Nextfleet to interfejs połączony z platformą firmy TomTom Telematics. Uruchomiony w 2018 r. system skierowany jest zarówno do firm zarządzających pojazdami, jak i indywidualnych kierowców. Poprzez portal internetowy, aplikację MyCar, a także interfejsy (API), które mogą być zintegrowane z innymi systemami, rozwiązanie to dostarcza użytkownikom informacje dotyczące zarządzania umowami, konserwacji pojazdów, śledzenia skradzionych aut, zarządzania wypadkami i inne.
Opony przyszłości
Jednym z celów japońskiego koncernu jest opracowywanie opon przyszłości i sprostanie zmieniającym się wymaganiom. Poniżej prezentujemy technologie, które pojawią się na targach IAA 2019:
Bridgestone Enliten
Niektóre z tych technologii można znaleźć w oponach Bridgestone w ramach oryginalnego wyposażenia takich marek, jak Audi, BMW i Mercedes. W zeszłym roku firma dostarczyła ponad 120 nowych rozmiarów na pierwszy montaż 15 znanym na świecie producentom aut.
Flagowe produkty
Na targach IAA 2019 prezentowane będą również flagowe opony koncernu, w tym:
Tegoroczna, 68. odsłona międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA 2019 we Frankfurcie nad Menem odbędzie się w dniach 12-22 września. Stoisko Bridgestone’a o symbolu C50 będzie zlokalizowane w hali numer 8.0.
Bridgestone Blizzak LM005
1) W oparciu o wewnętrzne testy Bridgestone zgodne z procedurą ISO28580, obejmujące opony Bridgestone Turanza T005 205/55R16 91H i Bridgestone Turanza T005 255/40R20 101W.
2) Badania przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w okresie od października do listopada 2018 r. w centrum ATP w Papenburgu (Niemcy) w zakresie testów na suchej i mokrej nawierzchni oraz w centrum SPG w Szwecji w zakresie badań na śniegu i lodzie, przy użyciu samochodu VW Golf 1.6 VII z oponami o rozmiarze 195/65 R15. Osiągi opony Blizzak LM005 w zestawieniu z głównymi konkurentami w tym samym segmencie: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. Nr załącznika ze sprawozdaniem: [713139853-BM].
3) Unijna etykieta opony klasy A w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni (WGI), najwyższa ocena za hamowanie na mokrej nawierzchni i za przyczepność boczną na mokrej nawierzchni przyznana przez niezależną jednostkę certyfikującą i testującą opony, TÜV SÜD. Odn.: W zestawieniu z osiągami 4 głównych konkurentów w tym samym segmencie: Michelin Primacy 3, Continental Premium Contact 5, Good Year Efficient Grip Performance, Pirelli Cinturato P7. Badanie przeprowadzone przez TÜV SÜD na prośbę Bridgestone w okresie od kwietnia do lipca 2017 r. w ATP Papenburg na oponach o rozmiarze 205/55 R16 91V. Samochód testowy: VW Golf 7. Sprawozdanie nr [713112819].
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone