W I półroczu 2019 r. Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 398 mln zł, wyższe o 13 proc. od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Sprzedaż opon w pierwszej połowie br. wzrosła o 9,2 proc.
Przychody z zamówień krajowych wyniosły 306,3 mln zł i wzrosły o 12 proc. w relacji do sześciu pierwszych miesięcy 2018 r. Ich udział w przychodach ogółem wyniósł 77 proc. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wzrosły o 16,3 proc. i wyniosły 91,7 mln zł i stanowiły 23 proc. przychodów ogółem.
Największą część przychodów stanowiły te ze sprzedaży opon, które wzrosły o 12,7 proc. w stosunku do I półrocza 2018 r. Wyniosły one 359,8 mln zł i przedstawiały 90,4 proc. całości przychodów ze sprzedaży grupy. W I półroczu 2019 r. Oponeo.pl sprzedało 1,5 mln opon, tj. o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,7 proc. spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Europie - podkreślił Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A.
Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W I półroczu 2019 r. Grupa sprzedała 0,5 mln felg (zarówno aluminiowych jak i stalowych), czyli o 16,2 proc. więcej niż w I półroczu 2018 r.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. skonsolidowany wynik netto w wysokości 8,9 mln zł i był o 22,5 proc. wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 82,8 mln zł, czyli wzrósł o 13,2 proc. w relacji do I półrocza 2018 r. Tym samym wskaźnik rentowności sprzedaży brutto ukształtował się na poziomie 20,8 proc. w I półroczu br.
Od 1 stycznia do 30 czerwca 2019 roku Grupa Kapitałowa Oponeo.pl wypracowała zysk brutto w wysokości 13 mln zł wobec 9,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2019 r. wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.
W 2019 roku Grupa zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.
(ik)
Źródło i fot. Oponeo