Hankook Tire, producent opon premium, ogłosił wyniki finansowe spółki za II kwartał 2019 r. ze skonsolidowaną globalną sprzedażą wynoszącą 1,74 kwintyliona KRW (1,33 mld euro) i zyskiem operacyjnym wynoszącym 107,1 mld KRW (81,8 mln euro).
W drugim kwartale 2019 r. firma Hankook Tire odnotowała sprzedaż w wysokości 1,74 kwintyliona KRW oraz zysk operacyjny w wysokości 107,1 miliarda KRW. 54,9 proc. całkowitej sprzedaży stanowią opony powyżej 18 cali. Oznacza to wzrost o 2,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Sprzedaż ogumienia powyżej 18-cali stanowiła prawie 55 proc. sprzedanych opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 2,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wzmacnia wizerunek marki. Jednak spowolnienie globalnego przemysłu motoryzacyjnego negatywnie wpłynęło na wyniki finansowe firmy.
Hankook Tire koncentruje się na umacnianiu swojej pozycji na rynku. W związku z tym producent rozszerza swoją obecność na rynku północnoamerykańskim poprzez stabilizację amerykańskiego zakładu w Tennessee, zwiększenie sprzedaży opon powyżej 18-cali na głównych rynkach oraz poprawę wizerunku marki poprzez dostarczanie opon klasy premium i wzmocnienie konkurencyjności jej produktów. Koncern planuje też dywersyfikację portfela OE, aby ustanowić stabilną strukturę wzrostu i zoptymalizować strategie dystrybucji dla każdego regionu.
(ik)
Źródło i fot. Hankook