2019-07-26

Aktualizacja Texa CAR 70

Najnowsza wersja oprogramowania IDC5 CAR 70 do diagnostyki samochodów osobowych i dostawczych różnych marek, oferuje liczne nowości, funkcje specjalne, a także informacje techniczne niezbędne do profesjonalnego przeprowadzenia nawet skomplikowanych operacji warsztatowych.

W nowej wersji zaktualizowano 70 marek. Dla 56 marek opracowano nowe systemy diagnostyczne, które obejmują 800 modeli pojazdów. To 750 systemów diagnostycznych opracowanych dla ponad 140 układów.  Co więcej, prace nad tą wersją oprogramowania objęły dalszą rozbudowę pokrycia aktywnych systemów bezpieczeństwa, tak zwanych systemów ADAS, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w nowoczesnych pojazdach.

IDC5 CAR 70 zawiera ponad 25 tys. nowych opcji diagnostycznych dla najpopularniejszych marek pojazdów na rynku światowym, w tym: Abarth, Acura, Alfa Romeo, Audi, Bentley, Bmw, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Gaz, Gmc, Great Wall, Honda, Hummer, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel (Gm), Peugeot, Plymouth, Porsche, Porsche, Ravon, Renault, Renault Samsung, Saab, Scion, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Troller, Volkswagen, Volvo, Wuling.

Dostęp do diagnostyki w Grupie FCA

W 2017 r.Grupa FCA wprowadziła środki bezpieczeństwa, które uniemożliwiły niezależnym warsztatom naprawy najnowszych modeli pojazdów jej grupy. Po tej decyzji Texa rozpoczęła współpracę z FCA mającą na celu wprowadzenie w oprogramowaniu IDC5 funkcji umożliwiających przeprowadzanie diagnostyki pojazdów wyposażonych w moduł SGW przy wykorzystaniu urządzeń Texy w bezpieczny i legalny sposób. Dzięki IDC5 CAR mechanicy mogą zalogować się na stronie internetowej FCA, aby wykupić dostęp do przeprowadzania diagnostyki pojazdów tej grupy bezpośrednio z narzędzia Texa. Oprogramowanie wysyła alert za każdym razem, gdy określony pojazd wyposażony jest w jednostkę sterującą SGW, przekierowując mechanika do określonej przestrzeni uwierzytelniającej diagnozę FCA. Jest to pierwsza wersja „testowana w terenie” udostępniona przez FCA, dlatego dystrybutor wyposażenia warsztatowego będzie wdzięczny za zgłaszanie ewentualnych nieprawidłowości w jej działaniu.

Kalibracja kamer i radarów

Począwszy od tej aktualizacji dostępny jest RCCS 2, nowy, kompleksowy zestaw do przeprowadzania wszystkich operacji związanych z kalibracją kamer i radarów. Pozwala on na niezależną pracę we wszystkich fazach naprawy pojazdu, zachowując przy tym prostotę działania i bezpieczeństwo.

System składa się z solidnego wspornika głównego z elektryczną regulacją wysokości z możliwością ustawienia równoległości położenia względem pojazdu za pomocą praktycznego pokrętła znajdującego się z tyłu urządzenia. Belka poprzeczna wyposażona jest w dwa dalmierze oraz przesuwny odbłyśnik zintegrowany z centralnie zlokalizowanym laserem do ustawiania względem radaru czołowego.

Ponad ramą urządzenia znajduje się kolejny wskaźnik laserowy, pomocny w ustaleniu środka pojazdu, poprzez wycelowanie wiązki lasera w przednie logo pojazdu. Ponadto, RCCS 2 można w łatwy sposób przemieszczać w warsztacie dzięki obrotowym kółkom.

Dzięki udostępnianym w oprogramowaniu IDC5 CAR, arkuszom pomocy (dedykowanym poszczególnym pojazdom), technik prowadzony jest krok po kroku przez wszystkie etapy naprawy.

DoIP NODE

DoIP NODE to wielomarkowy adapter pozwalający na szybkie wykonanie czynności diagnostycznych DoIP (Diagnosis Over Internet Protocol) na nowoczesnych pojazdach takich jak: Volvo, Land Rover i Jaguar, które obsługują protokół komunikacyjny ISO 1340 UDP/TCP nową architekturę, którą konstruktorzy zaczynają integrować z tradycyjną linią CAN-BUS. Zastosowanie DoIP NODE stanowi ogromną korzyść dla mechanika, ponieważ nie musi on wymieniać oprzyrządowania Texa, które już posiada, a jedynie uzupełnić jego działanie poprzez zastosowanie tego urządzenia, zawsze gdy pojazd na którym pracuje tego wymaga.

Począwszy od wersji IDC5 CAR 70, po wybraniu pojazdu dostępny jest nowy przycisk: STARTDoIP, który umożliwia uruchomienie diagnostyki w pojazdach wyposażonych w ten protokół komunikacyjny. W oprogramowaniu należy najpierw sprawdź, czy aplikacja “DoIP NODE” została aktywowana.

(ik)

Źródło i graf. Texa

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń