2019-07-24

Popularne modele opon

Każdego miesiąca portal rezulteo gromadzi i analizuje dane dotyczące zachowań użytkowników swojej porównywarki opon, z których wynikają interesujące tendencje na rynku oponiarskim. Drugi kwartał nie zaskoczył popularnością opon letnich, potwierdził natomiast rosnący popyt na ogumienie całoroczne. 

W drugim kwartale 2019 r., 85 proc. odwiedzających rezulteo użytkowników pochodziło z Hiszpanii, Francji, Włoch lub Turcji (17-24 proc.). Pozostali zainteresowani portalem internauci to mieszkańcy Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Polski.

Zimowe, letnie czy całoroczne?

Od kwietnia do czerwca 2019 r., w wyszukiwarkach wszystkich wersji językowych rezulteo dominowały głównie modele opon letnich. Tendencja ta wzrosła naturalnie wraz z przypływem wysokich temperatur powierza. Mimo to, z danych statystycznych wynika, że opony całoroczne stają się alternatywą dla użytkowników portalu, którzy coraz częściej wybierają takie opony.

We Francji, modele letnie stanowiły 65 proc. ogółu wybieranych opon, a ogumienie całoroczne utrzymało się prawie na poziomie z pierwszego kwartału spadając jedynie o dwa punkty procentowe (do 29 proc.).

Wybór naszych niemieckich sąsiadów padł w 66 proc. na opony letnie. Użytkownicy z Niemiec poszukiwali nadal (choć jedynie w 7 proc.) opon zimowych, a opony całoroczne cieszyły się zainteresowaniem aż 26 proc. niemieckich użytkowników rezulteo.

W Hiszpanii, opony całoroczne stają się coraz bardziej popularne. Stanowią 42 proc. opon wybieranych na rezulteo doganiając niemal poziom zainteresowania oponami letnimi, które nadal prowadzą w rankingu (52 proc.). Ten trend przypomina zachowania użytkowników z Włoch, gdzie 34 proc. opon wybranych w ostatnim kwartale to modele całoroczne.

Tureccy użytkownicy rezulteo nie wydają się szczególnie zainteresowani oponami całorocznymi. W ostatnim kwartale poszukiwało ich jedynie 15 proc. odwiedzających portal osób, a ranking zdecydowanie zdominowały opony letnie (73 proc.).

Użytkownicy pochodzący z naszego kraju potwierdzają tendencję obserwowaną w większości krajów, a mianowicie przewagę zainteresowania oponami letnimi (70,9 proc.) oraz dobrą pozycję opon całorocznych (20,3 proc.).

TOP 3 NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANYCH MAREK OPON

  • Francja: 1. Michelin 2. Goodyear 3. Bridgestone
  • Niemcy: 1. Goodyear 2.Continental 3. Pirelli
  • Wielka Brytania: 1. Goodyear 2. Michelin 3. Continental
  • Hiszpania: 1. Michelin 2. Goodyear 3. Bridgestone
  • Włochy: 1. Goodyear 2. Bridgestone 3. Michelin
  • Holandia: 1. Goodyear 2. Continental 3. Michelin
  • Turcja: 1. Goodyear 2. Continental 3. Michelin
  • Polska: 1. Goodyear 2. Bridgestone 3. Dunlop

 

TOP 3 NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANYCH MODELI OPON

Francja:

  1. Michelin CrossClimate+ (całoroczne)
  2. Michelin Primacy 4
  3. Bridgestone Turanza T005

Niemcy:

  1. Continental PremiumContact 6
  2. Goodyear EfficientGrip Performance
  3. Dunlop Sport BluResponse

Wielka Brytania:

  1. Goodyear EfficientGrip Performance
  2. Michelin CrossClimate+ (całoroczne)
  3. Bridgestone Potenza S001

Hiszpania:

  1. Michelin CrossClimate+ (całoroczne)
  2. Michelin Primacy 4
  3. Goodyear Vector4Seasons Gen-2

Włochy:

  1. Goodyear Vector4Seasons Gen-2 (całoroczne)
  2. Goodyear EfficientGrip Performance
  3. Michelin CrossClimate+ (całoroczne)

Holandia:

  1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
  2. Michelin CrossClimate + (całoroczne)
  3. Michelin Primacy 4

Turcja:

  1. Goodyear EfficientGrip Performance
  2. Falken Ziex ZE310 Ecorun
  3. Continental PremiumContact 6

Polska:

  1. Dunlop Sport BluResponse
  2. Bridgestone Turanza T005
  3. Goodyear EfficientGrip Performance

 

Metodologia badania

Dane pochodzą ze stron rezulteo występujących we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Holandii, Turcji i Polsce (https://opony.rezulteo.pl/). Obejmują okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2019 r. i dotyczą próbki 33054 wybranych na w/w stronach opon. Analiza dotyczy całości wyborów dokonanych przez użytkowników rezulteo w trakcie procesu zakupowego.  Grupa użytkowników rezulteo nie jest reprezentatywna dla całego rynku opon a analiza jej zachowań jest tylko jednym z przykładów zachowań konsumentów.

(ik)

Źródło i graf. Lizeo Group

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń