2019-07-22

Auto na LPG w drifcie

Daniel Duda, zawodnik Stag Rally Team, jest pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki Stag. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.

Projekt Stag Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.

Daniel Duda, właściciel i pracownik Rekomendowanego Warsztatu Stag, przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.

fot. Rafał Kurek

Samochód zawodnika został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym pojazdem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację. W BMW zainstalowano sterownik Stag QMax 300-8 Plus, dwa reduktory R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw Stag AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.

Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne obciążenia. Zdobyte doświadczenia i obserwacje wykorzystują przy ulepszaniu produktów.

Debiut na torze autem z instalacją autogaz przyniósł D. Dudzie doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie Stag Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie - również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy. Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.

(ik)

Źródło: AC SA

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń