2019-07-19

Sprzedaż aut stabilna

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało ponad 278 tys. nowych samochodów osobowych - o 1,9 proc. więcej niż rok temu. Natomiast w Unii Europejskiej, od stycznia do czerwca br. zarejestrowano ponad 8 mln osobówek. Eksperci Exact Systems zwracają uwagę na ponadrynkowy wzrost sprzedaży pojazdów o napędzie elektrycznym oraz hybrydowym plug-in. W ciągu dotychczasowych 6 miesięcy kupiliśmy więcej tego rodzaju aut niż przez cały 2018 r.

Dobre półrocze w Polsce

W ciągu sześciu miesięcy br. Polacy zarejestrowali 278332 nowe samochody osobowe, czyli o 5287 szt. więcej niż w ciągu pierwszego półrocza 2018 r. Aż 68,5 proc. kupujących to firmy, a tylko 31,5 proc. stanowią klienci indywidualni. Najchętniej kupowanym samochodem osobowym przez osoby prywatne była Dacia Duster. Drugą pozycję zajęła Toyota Yaris, wyprzedzając Skodę Fabię, która uplasowała się na trzecim miejscu. Firmy natomiast najchętniej kupowały kolejno: Skody Octavię i Fabię oraz Volkswagena Golfa..

Dacia Duster, fot. Grupa Renault

W czerwcu br. na polskich drogach pojawiło się 45050 sztuk nowych aut osobowych, czyli o 2,3 proc. mniej niż w tym samym miesiącu ub.r. Jest to drugi najwyższy czerwcowy wynik od lat, zaraz po ubiegłorocznym

Auta elektryczne z rekordem sprzedaży

Z danych PZPM wynika (1), że od stycznia do czerwca br. z salonów w Polsce wyjechało 13,9 tys. hybryd (+23,6 proc.) oraz 1359 szt. (+98,4 proc.) z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Oznacza to, że już został pobity wynik z całego 2018 r., gdy zarejestrowano o 35 sztuk aut ładowanych elektrycznych mniej. Ponadto wciąż zmniejsza się udział diesli (z 24,2 do 20,4 proc.), a zwiększa silników benzynowych (z 70 do 72,2 proc. rynku).

Niewielki spadek w UE, Polska na plusie

W czerwcu 2019 r. w Unii Europejskiej zarejestrowano 1446183 samochodów osobowych. Odnotowany spadek, podobnie jak w przypadku rodzimego rynku, w dużym stopniu można przypisać mniejszej liczbie dni roboczych niż rok temu (o 2 dni). W rezultacie pięć głównych rynków UE osiągnęło niższe wyniki niż w czerwcu 2018 r., a zwłaszcza Francja (-8,4 proc.) i Hiszpania (-8,3 proc.) .

W pierwszej połowie br. popyt na nowe samochody osobowe w całej UE również nieznacznie spadł - łącznie odnotowano 8,2 mln rejestracji, czyli o 3,1 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Polska jednak wciąż utrzymuje się na plusie z wynikiem o 1,9 proc. lepszym niż w pierwszej połowie 2018 r. Na zielono możemy zaznaczyć także takie rynki europejskie jak: Rumunia (+19,2 r/r), Węgry (+5,4 r/r) oraz Niemcy (+ 0,5 r/r) (2).

1) https://www.pzpm.org.pl/Rynek-motoryzacyjny/Rejestracje-samochody-osobowe-i-dostawcze/Czerwiec-2019r

2) https://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-3.1-first-half-of-2019-7.8-in-june

(ik)

Źródło: Exact Systems

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń