2019-07-11

Handlopex w Olsztynie

Kraina jezior

Siedzibę oddziału w Olsztynie, przy ul. Lubelskiej 51A dobrze widać z drogi. Nowy, efektowny budynek magazynowy, z dużymi logo, bardzo obszerne parkingi - to musi robić wrażenie. W magazynie z logo Handlopeksu mieszczą się tylko biura firmy, zaprojektowane z rozmachem. Towar znajduje się w obiekcie obok, o powierzchni 2700 m kw., w całości wykorzystywanym przez Handlopex.

- Jesteśmy tu od czerwca 2018 - informuje kierownik Adrian Bsdurek, (na zdjęciu) handlowiec z dużym doświadczeniem, pedagog z wykształcenia. - Uroczyste otwarcie, z Continentalem, było w sierpniu. Raz, że obiekty są nowe. Dwa, że bardzo dobrze położone, blisko obwodnicy. Pracuje 25 osób, prawie sami mężczyźni, bo tylko jedna kobieta.

Dostosowana do renomy

Obecna siedziba, choć wynajmowana jak wszystkie poprzednie, jest dostosowana do renomy firmy, jak trafnie określił Jarosław Drzewicki, kierownik biura, związany z Handlopeksem w Olsztynie od początku, od 17 lat. Przez ten czas Handlopex gościł dwa razy na Lubelskiej, dwukrotnie na Towarowej, raz na Sokolej.

Olsztyński oddział handluje oponami osobowymi, ciężarowymi, rolniczymi, przemysłowymi. Spośród oddziałów wyróżnia się geografią. Dla ludzi z innych regionów Warmia i Mazury kojarzą się z jeziorami, lasami, krętymi szlakami. I tak w wielu powiatach jest, kierowcy przyzwyczaili się do dróg różnej szerokości i jakości. Najdłuższe są trasy w okolice Gołdapi, prawie 400 km w obie strony, oczywiście z odwiedzaniem szeregu odbiorców po drodze. Gołdap jest najdalej, jednak obszar działania oddziału nie pokrywa się z województwem warmińsko-mazurskim. Część najbardziej zachodnia, z Elblągiem, podlega Gdańskowi. Część wschodnia, z Ełkiem, jest obsługiwana przez Białystok. Dla odmiany, olsztyńska placówka działa w Mazowieckiem - Chorzele, Przasnysz, Mława aż do Strzegowa.

Rozmiarów przybywa

Pierwszy transport wyrusza o 7.30, drugi w południe. Odbiorcami są serwisy ogumienia, poza tym floty, firmy, duże gospodarstwa rolne. Jeśli ktoś zamówi do godz. 11.30, otrzyma towar tego samego dnia. O ile oczywiście opony, felgi, dętki, ochraniacze, czy akcesoria wulkanizacyjne są na Lubelskiej 51a, ale dostępność towaru to przecież dobry standard Handlopeksu.

Wiele razy pisaliśmy o coraz większych oponach w autach osobowych, A. Bsdurek zwraca także uwagę na coraz większą liczbę rozmiarów. Pod tym względem samochodowe koncerny wykazują się kreatywnością, producenci ogumienia muszą się dostosować. Trzeba być przygotowanym na oryginalne rozmiary, niekoniecznie w SUV-ach czy dużych autach. Przykładem jest 195/55 R20 w kompaktowym minivanie Renault Scenic czwartej generacji.

- Podobnie dzieje sie w rolnictwie - dodaje kierownik. - Kiedyś były dwa podstawowe modele traktorów i każdy wiedział, jakie są tam opony. W ostatnich latach rolnicy kupili dużo nowego sprzętu, ze zróżnicowanym ogumieniem. Niektórzy chcą obniżyć koszty i poszukują opon o takim samym rozmiarze, ale diagonalnych.

Zima niebawem

Na całego zatowarowanie oddziału przed sezonem przekładek zacznie się w sierpniu. Zimowych sprzedaje się więcej niż letnich. A. Bsdurek wiąże to m.in. z dużym popytem na nowe auta. Wiadomo, wyjeżdżają one z salonów na letnich i użytkownicy muszą zaopatrzyć się w zimówki, natomiast kolejne letnie są potrzebne z reguły po dłuższym czasie. Olsztyński oddział handluje Matadorami, Paxaro i wieloma innymi markami. W „ciężarówce” dobrze sprzedają się Matadory, Uniroyale, niektórzy przewoźnicy przejawiają zainteresowanie chińskim i takie gumy też trzeba zapewnić. Ofertę uzupełniają regenerowane, osobowe z firmy Profil, ciężarowe z własnej bieżnikowni.

Tekst i zdjęcia: Jacek Dobkowski

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń