2019-07-04

Bridgestone do samolotów

Bridgestone Aircraft Tire (Europe), S.A., europejska spółka Bridgestone Corporation, była obecna na 53. międzynarodowym salonie lotniczym we Francji - International Paris Air Show 2019. Podczas czerwcowego wydarzenia, które odbyło się na lotnisku Le Bourget niedaleko Paryża, koncern zaprezentował opony radialne do samolotów, które dzięki zastosowanym rozwiązaniom wspierać mają bezpieczne użytkowanie samolotów.

International Paris Air Show to jedna z największych tego typu imprez na świecie, która odbywa się w cyklu dwuletnim. W tym roku na lotnisku Le Bourget swoje produkty zaprezentowało 2453 wystawców, a cała powierzchnia wystawiennicza wyniosła 125 tys. m kw. Paryskie show odwiedziło ponad 316 tys. gości z ponad 180 krajów świata. Zwiedzający mogli zobaczyć blisko 140 różnych modeli samolotów. Wśród wystawców obecna była też firma Bridgestone, która zaprezentowała nie tylko opony, ale także dodatkowe usługi dla lotnictwa.

Opony do samolotów pracują w trudnych warunkach - muszą m.in. wytrzymać ogromny ciężar maszyny oraz być dostosowane do prędkości z jaką porusza się samolot. Zapewniając wyjątkową trwałość i wysoki poziom bezpieczeństwa, powinny być też odpowiednio lekkie, by zapewniać jak najmniejsze zżycie paliwa. Aby zagwarantować odpowiednie parametry ogumienia, japoński koncern współpracuje z producentami samolotów oraz liniami lotniczym przy opracowywaniu rozwiązań dla tej branży.

Na początku lutego br. Bridgestone poinformował, że produkowane przez koncern opony radialne będą używane jako główne ogumienie w samolotach Boeing 737 MAX 9 stosowanych w różnych krajach na całym świecie. Wybrane na potrzeby tych maszyn opony posiadają specjalną konstrukcję Revolutionarily Reinforced Radial (RRR), dzięki której udało się osiągnąć wyjątkową wytrzymałość przy zachowaniu stosunkowo niewielkiej wagi. Aby zwiększyć odporność bieżnika na ścieranie koncern zastosował przy ich produkcji technologię NanoPro-Tech™. Ogumienie ma też zapewnić mniejsze zużycie paliwa. Japoński koncern dostarcza również opony na potrzeby innego modelu Boeinga - 737 MAX 8. Obydwie maszyny mogą pomieścić około 200 pasażerów na pokładzie.

(ik)

Źródło: Bridgestone, https://www.siae.fr

Fot. Bridgestone

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń