Triggo to nowy elektryczny pojazd miejski zaprojektowany i zbudowany w naszym kraju. Samochód jest właśnie w trakcie testów na torze i w warunkach drogowych. Firma zmierza w kierunku wdrożenia produkcji i rozpoczęcia dostaw w kraju i za granicą. Triggo ma być odpowiedzią na korki i brak miejsc parkingowych.
Unikatowa konstrukcja pojazdu pozwala na pokonywanie korków i parkowanie na jednej piątej miejsca dla zwykłego samochodu. Swoje właściwości zawdzięcza konstrukcji podwozia o zmiennym rozstawie kół. Dzięki niemu przy niskich prędkościach - podczas manewrowania w korku lub na parkingu zajmuje tylko tyle miejsca co motocykl, ale podczas jazdy z duża prędkością jest stabilny i bezpieczny jak samochód. Kierować nim może każdy posiadacz samochodowego prawa jazdy. Konstrukcja powstała w Polsce i jest rozwijana przez spółkę Triggo S.A. z siedzibą w podwarszawskich Łomiankach.
- Nasz pojazd powstał w Polsce, ale mamy międzynarodowe ambicje, a prawa własności intelektualnej radykalnie powiększają nasze szanse - powiedział Rafał Budweil, prezes Triggo S.A. i autor koncepcji pojazdu.
Konstrukcja została objęta międzynarodową ochroną patentową w krajach o całkowitej populacji przeszło 2,5 miliarda mieszkańców. - To ogromne i perspektywiczne rynki, a po spodziewanym przyznaniu patentu w Indiach, populacja ta wzrośnie do niemal czterech miliardów - podkreślił R. Budweil.
Po tym jak pojazd został dopuszczeny do ruchu, w kwietniu tego roku, rozpoczęły się próby drogowe. Producent przystąpił również do testów pojazdu na torze.
- Testy, czwartego już, prototypu, w pełni potwierdziły poprawność przyjętych założeń i udowodniły możliwości pojazdu - zaznaczył R. Budweil. - Zebrane wyniki posłużą do wprowadzenia dalszych usprawnień, które zapewnią kierowcom nie tylko sprawne narzędzie do przemieszczania się, ale niecodzienną przyjemność z jazdy. Robimy wszystko, aby pierwsi użytkownicy mogli ich doświadczyć już niedługo.
Kolejna seria prototypów ujrzy światło dzienne już na jesieni tego roku. Na pierwszą połowę przyszłego roku firma zapowiada projekty pilotażowe. Równolegle prowadzone będą działania zmierzające do wdrożenia produkcji pojazdu. Triggo nie będzie jednak można kupić. Przeznaczeniem pojazdu są intensywnie rozwijające się na świecie platformy automatycznego wynajmu pojazdów miejskich.
(ik)
Źródło i fot. InnerValue Investor Relations