2019-06-25

Zapowiedź GP Austrii

Na przestrzeni mniej niż jednego tygodnia przenosimy się bezpośrednio z jednego z najdłuższych torów w kalendarzu F1 (Francja) na najkrótszy jeśli chodzi o czas okrążenia - do Austrii. To pierwsza w tym sezonie para wyścigów, które odbywają się w następujące po sobie weekendy.

Czas przejazdu okrążenia na Red Bull Ring w Spielberg nieznacznie przekracza jedną minutę, a w tym sezonie najlepszy rezultat w historii tego toru -1.03,130 z zeszłorocznych kwalifikacji - może zostać poprawiony. Pirelli przywozi do Austrii mieszankę C2 jako twarde „białe” opony, mieszankę C3 jako pośrednie „żółte” oraz mieszankę C4 jako miękkie „czerwone”.

Charakterystyka toru:

• Red Bull Ring ma długość 4,318 kilometra. Gładki asfalt wije się po pagórkach Styrii. Pierwsze dwa sektory są dość szybkie, natomiast ostatni jest wolniejszy i bardziej techniczny;

• najważniejsze cechy Red Bull Ringu to trakcja i hamowanie. Zakręty są połączone serią krótkich prostych. Okrążenie jest krótkie, więc ruch na torze odgrywa istotną rolę;

• latem warunki powinny być ciepłe, ale górzysta okolica zwiększa szansę na deszcz lub zmienną pogodę. W zeszłym roku było tu upalnie, a temperatura nawierzchni zbliżyła się do 40 stopni Celsjusza;

• historycznie jest to wyścig, w którym stosuje się strategię jednego pit stopu. Poziomy zużycia i degradacji są dość niskie. W zeszłym roku zwycięstwo odniósł Max Verstappen, stosując rozwiązanie supermiękkie/miękkie, ale kierowcy z pierwszej dziesiątki stosowali różne warianty strategii jednego zjazdu. Niektórzy zawodnicy z drugiej dziesiątki zatrzymywali się po dwa razy;

• na torze przeważają zakręty w prawo, ale dwa najbardziej wymagające dla ogumienia prowadzą w lewo. Dlatego obciążane opony rozpoczynają wytężoną pracę, kiedy są niemalże zimne, bo przez resztę okrążenia praktycznie nie pracują. Kluczem do uzyskania jak najlepszego czasu jest maksymalne wykorzystanie ich potencjału.

- Tak jak przed rokiem, dobór opon na wyścigi we Francji i Austrii jest taki sam - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Ponownie te zawody rozgrywane są w następujące po sobie weekendy, o tej samej porze roku. Różnica polega na tym, że w sezonie 2019 poszczególne mieszanki są bardziej równomiernie rozłożone, co umożliwia stosowanie bardziej zróżnicowanych strategii i sprzyja lepszemu ściganiu. Austria to nietypowy tor, z dużą liczbą ślepych zakrętów i nieprzewidywalnymi czynnikami, jak pogoda czy ruch na torze. To oznacza, że na tym krótkim torze wydobycie maksymalnych osiągów z ogumienia wymaga pewności siebie oraz prawidłowych ustawień, a także wykorzystania wszystkich nadarzających się okazji - także w zakresie strategii. Spielberg jest torem, na którym zawsze mieliśmy do czynienia z powstawaniem pęcherzy i jesteśmy pewni, że w ten weekend, z oponami w specyfikacji na sezon 2019, będzie to wyglądało inaczej.

(ik)

Źródło i fot. Agencja Społem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń