Dunlop wprowadza nowe linie opon ciężarowych na oś prowadzącą i napędową o średnicy 17.5 i 19.5 cala. Specjalnie zaprojektowane modele SP346 i SP446 zapewniają długie przebiegi, odpowiednią trakcję i wysoką trwałość we wszystkich zastosowaniach. Każda linia oferuje dziesięć rozmiarów ogumienia, przystosowanych również do pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym.
Nowe produkty wyposażono w najnowsze technologie i solidną konstrukcję karkasu, umożliwiającą wszechstronne zastosowania i obniżenie kosztów operacyjnych. Jedną z najważniejszych zalet opon są długie przebiegi, a także trwałość w trudnych warunkach roboczych i ekstremalnych klimatach, co przekłada się na długi okres eksploatacji. Symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF), którym są opatrzone opony zarówno w wersji na oś prowadzącą jak i napędową, potwierdza ich pełną gotowość do jazdy w warunkach zimowych. Co ważne, w nowym ogumieniu zoptymalizowano opory toczenia, co dodatkowo gwarantuje niskie zużycie paliwa.
Dunlop SP 346
Nowe produkty opracowano także z myślą o pojazdach ciężarowych, wykorzystujących nowe technologie, takie jak napęd elektryczny i hybrydowy, gdzie parametry momentu obrotowego różnią się od tradycyjnych silników napędzających lekkie pojazdy ciężarowe.
Opony SP346 i SP446 zastąpią dotychczasowe modele SP344 i SP444. Ogumienie SP346 na oś prowadzącą i SP446 na oś napędową będzie dostępne w sześciu rozmiarach na obręcze 17.5” i czterech rozmiarach na obręcze 19.5”, co łącznie daje 20 nowych opon.
- Nowe opony Dunlop SP346 i SP446 o średnicy 17.5” i 19.5” uzupełniają odnoszącą sukcesy serię o średnicy 22.5”. Oferują długie przebiegi, doskonałe właściwości trakcyjne i trwałość we wszystkich zastosowaniach, w tym w przewozach długodystansowych, dystrybucji regionalnej i miejskiej - powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych w Europie. - Opony te dają flotom poczucie pewności, a ponadto są przystosowane do przyszłych wymogów, w tym do ostrzejszych regulacji dotyczących opon zimowych i coraz częstszego wykorzystania pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym. Opony SP346 i SP446 są gotowe na to, co przyniesie przyszłość.
Dunlop SP 446
Nowa generacja opon 245/70R17.5 w wersji SP346 różni się od poprzedniej zdecydowanie wyższą trwałością bieżnika. Z kolei modele z linii SP446 ulepszono pod względem efektywności paliwowej (wzrost oceny na unijnej etykiecie z E na D), przyczepności na mokrej nawierzchni (ocena z D na C) i poziomu hałasu (z dwóch na jedną falę).
(ik)
Źródło i fot. Goodyear