2019-06-21

SDCM łączy branżę

W Polsce ciągle toczą się spory i dyskusje w kwestiach przemysłu i rynku motoryzacyjnego. Forum do rozmów na temat aktualnych problemów motobranży tworzy Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), które ma ułatwić wymianę opinii wśród firm członkowskich.

Branża motoryzacyjna to trudny rynek. Ciągłe zmiany, duże oczekiwania klientów względem jakości, wprost odwrotne do ceny jaką skłonni byliby zapłacić za produkty czy usługi i oczywiście duża konkurencja. Wszystko to nie sprzyja temu by na rywala rynkowego patrzeć przychylnie, a co dopiero z nim współpracować.

Dobrze jednak, że pomimo tego mamy w Polsce coraz większe grono osób mających świadomość tego, że ponad rynkową rywalizacją toczą się procesy (legislacyjne) mogące uderzyć skuteczniej niż konkurencja.

- Wiele razy w sytuacjach zagrożenia branża jednoczyła się silniej niż obserwujemy w codziennych pracach SDCM i choć oczywiście nie chcemy by fundowano nam emocje, jakie wtedy towarzyszą, to jednak aż miło popatrzeć jak bardzo ludzie, którzy często konkurują na rynku, potrafią ze sobą współpracować - powiedział Alfred Franke, prezes SDCM.

Takich tematów elektryzujących branżę jest i było wiele. Dla rynku wtórnego to np. europejskie przepisy dotyczące homologacji typu, postępującej cyfryzacji i dostępu do danych pojazdu. Dla OE są to m.in. nowe normy emisji CO2, rosnąca potrzeba modernizacji fabryk w kierunku 4.0 czy obawy związane z obowiązkowym split payment dla motoryzacji.

Z kolei dla warsztatów zagrożeniem jest m.in szara strefa w obrębie usług, stąd pomocą może być utworzenie wewnątrz SDCM sekcji warsztatowej złożonej z przedstawicieli sieci warsztatowych, dedykowanej pracom na rzecz tego środowiska.

W związku z zauważalnymi problemami, dużego znaczenia nabiera każde spotkanie czy Walne Zebranie Członków SDCM. Szczególnie istotne dla Stowarzyszenia było ostatnie zebranie, które wyznaczyło nowe kierunki działań w najistotniejszych kwestiach związanych z działalnością organizacji.

Wybrano także skład nowego zarządu, do którego zostali powołani przedstawiciele dystrybutorów: Krzysztof Soszyński (Inter Cars), Mariusz Dankowski (Groupauto Polska) oraz Bogumił Papierniok (Moto-Profil), a także delegaci producentów części motoryzacyjnych: Sławomir Weleziński (Delphi Powertrain Poland) oraz Witold Piestrzeniewicz (KYB Europe). Do Komisji Rewizyjnej wszedł natomiast Wojciech Głowaty z firmy Corteco, a do Komisji Etyki Adam Kopczyński z Kampol. Prezesem SDCM po raz kolejny został jednogłośnie wybrany Alfred Franke.

Podczas spotkania zaprezentowano też nowych członków SDCM: Auto Partner S.A., Aptiv Services Poland S.A., Denckermann Sp. z o.o., Moto-Remo Sp. z o.o., WDX S.A., Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o., Jasol S.A., Moto Data Sp. z o.o., Dometic Poland Sp. o.o.

Coraz większe grono firm członkowskich to potwierdzenie znaczenia naszego stowarzyszenia - dodał A. Franke. - Ostatnie Walne natomiast to swojego rodzaju kierunkowskaz i zielone światło dla naszych przyszłych działań. To także wyraz coraz większego zaangażowania producentów części motoryzacyjnych w prace SDCM, a dla mnie osobiście potwierdzenie zaufania jakim po raz kolejny obdarzyli mnie członkowie, za co bardzo dziękuję.

(ik)

Źródło i graf. SDCM

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń