2019-06-18

Sukces Kajetanowicza

Jan Solans odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w kategorii FIA Junior WRC, wygrywając Rajd Sardynii po trwającej do samej mety zaciętej walce z Dennisem Rådströmem. Hiszpan – którego brat Nil również wygrywa rajdy na oponach Pirelli – objął prowadzenie w prestiżowym cyklu Junior WRC, który w przeszłości wychował takie gwiazdy, jak Sebastien Loeb czy Sebastien Ogier.

Solans i Rådström zostawili za sobą resztę stawki FIA Junior WRC na Sardynii, dzieląc miedzy siebie wszystkie 17 zwycięstw na odcinkach specjalnych – wygrywając odpowiednio 12 i 5 prób sportowych.

Mimo nierównej, pełnej kolein trasy włoskiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata – twarda nawierzchnia jest pokryta warstwą śliskiego szutru – oraz ostrych kamieni, ogromnej hopy i temperatury przekraczającej 36 stopni Celsjusza, załogi walczące w klasyfikacji juniorów wykazały się imponującą dojrzałością.

Zadanie ułatwiły im opony Pirelli Scorpion K w specyfikacji twardej i pośredniej, umożliwiające pokonanie wszystkich przeszkód podczas tego niezwykle wymagającego rajdu.

Firma Pirelli dostarczyła także opony Scorpion K Reinforced wybranym uczestnikom mistrzostw WRC-2. Szanse na zwycięstwo w tej kategorii rozwiały się w samej końcówce zmagań, wraz z pechem Takamoto Katsuty – w niedzielny poranek jego samochód zapalił się po wycieku oleju. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą Pirelli w rajdzie okazał się Kajetan Kajetanowicz, który w swoim pierwszym starcie Skodą Fabią R5 wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji WRC-2 – to jak dotąd jego najlepszy wynik w karierze – oraz dwunaste w klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce w WRC-2 zajął Simone Tempestini, startujący Hyundaiem i20 WRC, a za nim sklasyfikowany został Marco Bulacia, korzystający ze Skody Fabii R5.

Rajd Sardynii był także podwójną rundą Rajdowych Mistrzostw Włoch: punkty przyznawano po zakończeniu piątkowych i sobotnich odcinków. Najwięcej punktów zdobył Luca Rossetti, prowadzący Citroena na oponach Pirelli, a w klasyfikacji Junior – w której wyłącznym dostawcą ogumienia jest firma Pirelli – zwyciężył Marco Pollara.

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli: – Firma Pirelli zaopatrzyła w opony mniej więcej połowę uczestników zmagań na Sardynii, więc dla nas był to najbardziej pracowity rajd w sezonie – a także jeden z najtrudniejszych. Dodatkiem do standardowych wyzwań w postaci nierównych tras i groźnych kamieni były ekstremalnie wysokie temperatury. Mimo trudnego zadania, opony spisały się perfekcyjnie: wykazały się odpornością, a także zapewniły prędkość i pewność jazdy, umożliwiające wygrywanie odcinków specjalnych w obu kategoriach, w których z nich korzystano – czyli w WRC-2 oraz RC4.

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń