2019-06-11

Powlekane od Delphi

Delphi Technologies, światowy dostawca rozwiązań motoryzacyjnych i usług dla segmentu aftermarket, po raz kolejny udowodnił wysoką jakość swoich produktów. W niezależnych testach powlekane tarcze hamulcowe marki pokonały konkurencję, wytrzymując ponad 720 godzin testu odporności na korozję w mgle solnej. W przypadku lakierowanej na czarno tarczy klasy premium i niepowlekanej tarczy OE konkurencyjnych marek uzyskano znacznie gorszy wynik – poniżej 24 godzin. Dodatkowa powłoka ochronna zapewnia wysoką jakość i skuteczność tarcz, które mechanicy mogą instalować bez obaw o ich trwałość. Ponadto z elementów nie trzeba usuwać oleju zabezpieczającego, dzięki czemu ich montaż przebiega znacznie szybciej i łatwiej, oszczędzając pracę i czas personelu warsztatowego.

- Wiemy, że kluczem do rentownego serwisu hamulców jest szybki i niezawodny montaż. Nasze powlekane tarcze hamulcowe są tak zaprojektowane, aby można je było rozpakować i zamontować bezpośrednio po wyjęciu z opakowania, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Rozumiemy również, że dystrybutorzy i warsztaty samochodowe chcą najlepszych produktów dla swoich klientów. Testy porównawcze dowodzą tego, o czym wiemy od dawna – korzystając z powlekanych tarcz hamulcowych Delphi Technologies warsztaty mogą świadczyć rentowne naprawy przy użyciu rekomendowanych części – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii Delphi Technologies Aftermarket.
Niezależne, specjalistyczne laboratorium materiałowe przeprowadziło porównawcze testy typu H2H (head-to-head) produktów stosowanych w pojazdach PSA. Zgodnie z przepisami normy ASTM B117-16 w laboratorium zbadano komponenty Delphi Technologies, OE i pięciu wiodących konkurentów na rynku Aftermarket, poddając je intensywnemu działaniu mgły solnej przez 720 godzin. Po 24 godzinach powlekana tarcza hamulcowa Delphi Technologies wykazała jedynie umiarkowaną korozję w kilku obszarach. W trakcie całego testu nadal działała z dużą wydajnością. Zupełnie inaczej zachowały się zarówno tarcza OE, jak i lakierowana tarcza klasy premium, które uległy całkowitej korozji w ciągu 24 godzin i zostały wycofane z procedury – ten wynik jednoznacznie podkreśla różnicę między tarczami w pełni powlekanymi, lakierowanymi i niepowlekanymi.
- Żeliwne tarcze hamulcowe są podatne na korozję powodowaną przez sól drogową, brud i wodę. Dlatego aplikujemy przyjazną dla środowiska powłokę Geomet na bazie wody i cynku na całej powierzchni naszych tarcz, łącznie z kołnierzem górnym, obręczą zewnętrzną, kanalikami wewnętrznymi i powierzchniami ciernymi. Testy jasno wykazały, że taka obróbka znacznie poprawia ochronę komponentu – wyjaśnia Neil Fryer.
I choć lakierowane lub częściowo powlekane tarcze mogą wyglądać równie dobrze po montażu, korzyści w przypadku podzespołów tego typu będą krótkotrwałe. Zanieczyszczenia, szczególnie w miesiącach zimowych, mogą szybko i łatwo spenetrować lakier lub inne niechronione powierzchnie, prowadząc do korozji i przyspieszonego zużycia.
Poza zwiększoną ochroną, powlekane tarcze hamulcowe Delphi Technologies oferują również istotne korzyści dla mechaników. Na tarczach nie ma powłoki olejowej, która wymagałaby usunięcia, dlatego mechanicy mogą po prostu rozpakować i zamontować element bezpośrednio po wyjęciu z opakowania. Trwała powłoka Geomet na powierzchni montażowej piasty ułatwia również demontaż tarcz hamulcowych. Mniejsza ilość korozji oznacza mniej problemów z kłopotliwą przyczepnością.

- Testy dowiodły, że w kwestii trwałości podzespołów hamulcowych ważna jest nie tylko konstrukcja elementu, ale także powłoka zewnętrzna – dodaje Fryer.

źródło: delphi

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2019 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń