2019-06-10

Hamilton najlepszy

Sebastian Vettel z Ferrari jako pierwszy minął linię mety, ale zwycięstwo odniósł Lewis Hamilton z Mercedesa. Niemiecki kierowca otrzymał 5 sekund kary w Kanadzie. Zawodnicy Ferrari i Mercedesa zajęli pierwsze cztery miejsca, po starcie na pośredniej mieszance i jednym zjeździe po twarde opony: zgodnie z naszymi przewidywaniami odnośnie najszybszej strategii na wyścig.

KLUCZOWE MOMENTY

Był to jeden z najgorętszych wyścigów o Grand Prix Kanady w niedawnej historii: w momencie startu temperatura nawierzchni sięgnęła 50 stopni Celsjusza, a powietrza – 30 stopni.

Vettel prowadził po starcie z pole position i zjechał na 26. okrążeniu, dwa okrążenia przed Hamiltonem. Ten duet stoczył zaciętą walkę na dystansie całego wyścigu – dzieliły ich zaledwie sekundy. Losy pojedynku rozstrzygnęła kara za „niebezpieczny powrót na tor”, nałożona na Vettela przez sędziów.

Max Verstappen z Red Bulla zastosował alternatywną strategię po starcie z dziewiątego pola: wykonał długi pierwszy przejazd na twardych oponach i następnie założył pośrednie. Taką samą strategię zastosował dziewiąty na mecie Lance Stroll z Racing Point.

Mimo wysokiej temperatury, większość kierowców wykonała po jednym pit stopie. Jednym z wyjątków był Valtteri Bottas, który zdobył dodatkowy punkt za najlepszy czas okrążenia w wyścigu – dzięki założeniu miękkich opon na kilka ostatnich okrążeń.

Po raz pierwszy w tym sezonie punkty zdobyli obaj kierowcy Renault, stosujący strategię miękkie/twarde. Zawodnicy z pierwszej szóstki skorzystali z czterech różnych strategii.

 

OSIĄGI POSZCZEGÓLNYCH MIESZANEK

TWARDA C3: Szeroko wykorzystywana podczas wyścigu, jej wytrzymałość dobrze odpowiadała panującym podczas tego weekendu wysokim temperaturom. Max Verstappen wykonał liczący 48 okrążeń pierwszy przejazd na tej mieszance, dzięki czemu zyskał cztery miejsca w porównaniu ze swoją pozycją startową.

POŚREDNIA C4: Kluczowa w walce o zwycięstwo: czterej kierowcy z pierwszej dziesiątki, którzy wystartowali na tych oponach, zajęli pierwsze cztery miejsca na mecie. Mimo wysokiego tempa, w pierwszej fazie wyścigu to ogumienie charakteryzowało się niższą od spodziewanej degradacją.

MIĘKKA C5: Wysokie temperatury skutkowały degradacją termiczną, więc na tej mieszance wykonano krótkie przejazdy. W końcówce na tych oponach ustanowiono najlepszy czas okrążenia, będący jednocześnie nowym rekordem toru.

 

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI

Byliśmy świadkami fantastycznej rywalizacji między dwoma mistrzami, którzy walczyli na dystansie całego wyścigu, rozegranego w ciepłych warunkach. Podczas startu temperatura nawierzchni osiągnęła 52 stopnie Celsjusza. Oczywiście miało to największy wpływ na miękkie opony, natomiast degradacja termiczna pośrednich była niższa niż się spodziewano. Generalnie ogumienie sprostało wyzwaniu i większość kierowców poprzestała na jednym pit stopie. Wyraźnie najlepszym rozwiązaniem w tych warunkach była strategia pośrednie/twarde. Wysokie temperatury oznaczały, że również kierowcy, którzy wykonali długi pierwszy przejazd na twardej mieszance, byli w stanie dobrze ją wykorzystać. Max Verstappen i Lance Stroll zdobyli cenne punkty, przebijając się przez stawkę.

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2019 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń