Continental i Amaury Sport Organisation (A.S.O.), organizatorzy Tour de France, przygotowują się do rozpoczęcia wyścigu. Podczas wizyty w zakładzie produkcji opon Continental w Korbach w Niemczech Christian Kötz, członek zarządu Continental AG i dyrektor działu opon oraz Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France, podkreślili znaczenie swojego partnerstwa dla organizacji tego niewątpliwie najtrudniejszego i najbardziej znanego wyścigu kolarskiego.
Continental może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w produkcji opon wyścigowych na potrzeby Tour de France. - Dzięki partnerstwu z Tour de France możemy też zbudować pomost między rowerzystami a kierowcami, podkreślając przy tym nasze zaangażowanie w realizację założeń Wizji Zero, której celem jest świat bez ofiar śmiertelnych, obrażeń czy nawet jakichkolwiek wypadków na drogach - powiedział Christian Kötz, członek zarządu Continental AG i dyrektor działu opon. - Podczas wyścigu będziemy zachęcać rowerzystów i kierowców do tego, aby podczas jazdy zachowywali większą rozwagę oraz promować naszą kampanię „Zachowaj większy odstęp od rowerzysty”.
Opony rowerowe z mniszka lekarskiego
W trakcie Tour de France Continental będzie się także starał zwiększyć świadomość na temat zrównoważonego rozwoju. Firma zaprezentuje pierwszą serię opon rowerowych wyprodukowanych z kauczuku pozyskanego z mniszka lekarskiego. Model Urban Taraxagum to uniwersalna opona do rowerów sportowych i wyścigowych w popularnym rozmiarze 35-622. Kauczuk wykorzystany w produkcji Urban Taraxagum powstał w laboratorium badawczym Continental w Anklam w Niemczech, otwartym w grudniu 2018 r. Producent przeprowadza tam badania w zakresie uprawy i przetwarzania mniszka w celu pozyskania kauczuku, jako alternatywy dla tropikalnego drzewa kauczukowego. Dotyczy to również mieszanki „Black Chili”, która pierwotnie została opracowana do jednośladów, a obecnie jest stosowana w produkcji wysokowydajnych opon samochodowych.
- Urban Taraxagum z technologią Vectran Breaker to komfortowe rowerowe ogumienie sportowe, które przełamuje dotychczasowe konwencje w produkcji opon - powiedział Thomas Falke, dyrektor jednostki biznesowej ds. jednośladów w Continental. - Produkty są opracowywane oraz produkowane w naszym centrum badań i rozwoju w Korbach. Do tej pory byliśmy jedynym producentem opon rowerowych, które są „ręcznie robione w Niemczech”. Dzięki nowej mieszance pójdziemy o krok dalej. Rozwiniemy naszą działalność na terenie Niemiec, ponieważ guma Taraxagum została zebrana w Anklam w północno-wschodniej części kraju.
W tym roku Continental wyprodukuje pierwszą limitowaną serię opon Urban Taraxagum.
Continental z Tour de France 2019
Continental, jako jeden z pięciu głównych partnerów Tour de France 2019, będzie miał zapewnioną większą widoczność w trakcie całego wyścigu. Logo firmy pojawi się na łuku nad linią mety, a także na znaczniku ostatniego kilometra trasy. Po zakończeniu każdego etapu przedstawiciel firmy wręczy zwycięzcy trofeum na podium.
W tym roku sześć drużyn uczestniczących w World Tour - Ineos, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin i Sunweb - wystartuje na oponach wyścigowych Competition Pro LTD marki Continental. Producent wyposaży także oficjalne pojazdy Tour de France w opony samochodowe PremiumContact™ 6, produkowane w Sarreguemines we Francji.
- Bezpieczeństwo rowerzystów i kierowców na trasie wyścigu jest naszym priorytetem – podkreślił Christian Prudhomme, dyrektor Tour de France. - Dla Continental jakość produktu stanowi cel nadrzędny - jak wiadomo, dobre opony zapewniają większe bezpieczeństwo. Jesteśmy dumni z tego partnerstwa, dzięki któremu Tour de France zyska dodatkową wiedzę ekspercką.
W tym roku Tour de France zaplanowano w dniach 6-28 lipca.
(ik)
Źródło i fot. Continental