2019-06-04

Certyfikat oponiarski PZPO

Po przeprowadzeniu audytów pilotażowych na terenie całego kraju, Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego oraz TÜV SÜD uruchamiają oficjalnie zgłoszenia do certyfikacji dla wszystkich serwisów oponiarskich. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem: https://certyfikatoponiarski.pl/form.php

Przypomnijmy, że certyfikat oponiarski to trzystopniowy audyt warsztatów oponiarskich w 3 segmentach - do wyboru przez serwis - osobowym, ciężarowym i maszyn rolniczych. Pomysł niezależnego certyfikatu zrodził się z potrzeby poprawy poziomu jakości obsługi w serwisach oponiarskich oraz docenienia starań dobrych serwisów. To także wyróżnik przyciągający nowych klientów, którzy będą łatwo mogli znaleźć certyfikowane serwisy na mapie i przekonać się jak wysoką jakość one oferują. Wszystko po to, by oddając swój samochód do serwisu opon kierowca miał pewność prawidłowej obsługi technicznej i jego profesjonalnego wyposażenia. W czasie jazdy autostradą opona obraca się ponad 1000 razy na minutę. Tu nie ma miejsca na błąd serwisowy czy uszkodzenia opon w warsztacie.. Dlatego tak ważna jest pewność obsługi serwisowej opon do naszych pojazdów.

Warto podkreślić, że jest to jedyny certyfikat w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Pozwoliło to stworzyć jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon - takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Certyfikat jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce - sieciowych, niezależnych czy nawet ASO.

- Mimo że projekt ruszył teraz, to ostatnie miesiące przebiegły pod znakiem intensywnych spotkań, audytów i konsultacji w terenie, gdzie doszlifowaliśmy nasze kryteria oraz procedury - powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO. - Sprawdziliśmy w praktyce, jak będą przebiegały certyfikacje oraz z jakim przyjęciem spotka się nasz projekt wśród właścicieli warsztatów. Ucieszył nas fakt, że zdecydowana większość serwisów, które podeszły do pilotażowych audytów, przeszło proces certyfikacji pozytywnie. Ich właściciele musieli oczywiście wprowadzić trochę zmian i przygotować się odpowiednio do audytu, sprawdzić z listą czy spełniają kryteria. Wszyscy jednak podeszli do tego z pełnym zrozumieniem i aprobatą. Wierzymy, że właśnie najbliższe miesiące, to okres sprzyjający przeprowadzeniu certyfikacji i przygotowaniu warsztatów do jesiennego szczytu wymiany opon.

Aby zdobyć certyfikat oponiarski, należy zgłosić się do audytu poprzez formularz na www.certyfikatoponiarski.pl, umówić się na audyt, dokonać przelewu opłaty oraz spełnić określone wymogi.

Kryteria certyfikacji dotyczą zarówno wyposażenia technicznego serwisu, jak i wyszkolenia mechaników oraz poziomu obsługi klienta. Ze względu na zróżnicowany poziom usług w serwisach w Polsce, obowiązuje 3-stopniowy system oceny - serwis dobry, bardzo dobry i wzorowy. W każdym z nich są kryteria główne (kluczowe dla prawidłowego wykonania obsługi) i kryteria warunkowe (które są ważne dla oceny ogólnej danego serwisu). Jest tylko decyzją danego serwisu, czy będzie po kolei rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu. Lista kryteriów oraz procedury obsługi koła, dla trzech segmentów pojazdów, dostępne są na stronie www: https://certyfikatoponiarski.pl/certyfikacja/. Tylko tak dobrane kryteria pozwalają, w obiektywny sposób, ocenić jakość usług danego serwisu, poziom i stan wyposażenia technicznego oraz obsługę klientów. Podczas audytu będą dokładnie sprawdzane poszczególne punkty i ich wypełnianie.

Certyfikat oponiarski obowiązuje przez 2 lata, pod warunkiem wykonania skróconego audytu nadzoru po roku od przyznania certyfikatu. Co ważne, już niedługo będą przeprowadzane bezpłatne szkolenia dla mechaników z przygotowania się do audytu certyfikacyjnego. PZPO i TÜV SÜD gwarantują niezależność certyfikatu i profesjonalny audyt.

O liście certyfikowanych warsztatów będą informowani kierowcy oraz właściciele dużych flot pojazdów. Kampania marketingowa kierowana do nich jest od początku jednym z głównych założeń tego projektu. Certyfikat ma pomóc dobrym serwisom dotarżeć do klientów. Wszystkie serwisy, które pozytywnie zakończą audyt otrzymają: dużą tablicę z logo certyfikatu i wskazaniem poziomu obsługi i segmentu; naklejki na wejście oraz certyfikat w formie dyplomu. Dodatkowo każdy serwis, który pozytywnie przejdzie audyt, uzyska dostęp do odpłatnych wyróżników np. flag, podświetlanych szyldów, gadżetów dla klientów czy ubioru dla mechaników.

(ik)

Źródło i graf. PZPO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń