2019-05-28

Podsumowanie GP Monako

Cytując samego zwycięzcę, Lewis Hamilton wygrał „najtrudniejszy wyścig w karierze”, realizując strategię jednego pit stopu. Zmienił opony miękkie na pośrednie podczas neutralizacji w pierwszej fazie wyścigu, na 11. okrążeniu. Następnie kierowca Mercedesa musiał kontrolować tempo na żółtej mieszance przez resztę liczącego 78 okrążeń wyścigu, powstrzymując do samej mety ścigających go rywali, korzystających z bardziej wytrzymałej, twardej mieszanki.

Kluczowe Momenty

Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor na 11. okrążeniu. Stało się tak z powodu rozrzuconych po torze fragmentów samochodu Charles’a Leclerca, który zderzył się z jednym z rywali podczas przebijania się przez stawkę. Większość zawodników z czołówki wykorzystała neutralizację do wykonania swoich pit stopów.

Prowadzący w wyścigu Lewis Hamilton zjechał po pośrednie opony. Po tej turze pit stopów Max Verstappen z Red Bulla - który przesunął się na drugie miejsce po zjeździe po twarde opony - otrzymał pięć sekund kary, które doliczono mu do czasu wyścigu. Nadało to jego jeździe nowy rytm oraz cel.

Valtteri Bottas z Mercedesa, który został sklasyfikowany na trzecim miejscu, został zmuszony do wykonania drugiego pit stopu podczas neutralizacji - w wyniku uszkodzenia koła podczas incydentu z udziałem Verstappena.

Przez resztę wyścigu Hamilton zarządzał tempem, pilnując stanu swoich pośrednich opon. Tuż za nim podążał Verstappen.

Pierre Gasly z Red Bulla wykonał późny zjazd po miękkie opony, nie tracąc piątej lokaty. Wywalczył dodatkowy punkt za najlepszy czas okrążenia w wyścigu.

Osiągi poszczególnych mieszanek

Twarda C3: Wykorzystywana przez wszystkich kierowców, którzy stanęli na podium - poza Hamiltonem. Wykazała się bardzo dobrą równowagą pomiędzy osiągami i trwałością, co czyniło z niej idealny wybór na długi drugi przejazd.

Pośrednia C4: Hamilton przejechał większość dystansu na tej mieszance, doświadczając pewnego ziarnienia przednich opon. W walce o utrzymanie rywala za plecami mógł jednak polegać na dobrej trakcji tylnych opon.

Miękka C5: Wykorzystywana przez większość kierowców na starcie: Romain Grosjean z Haasa przejechał na niej aż 50 okrążeń.

- Za nami ekscytujący wyścig w niepewnych warunkach atmosferycznych - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Przez większość dystansu wspaniałą walkę toczyli ze sobą Hamilton i Verstappen. Była ona tak zacięta, że kilka okrążeń przed metą doszło nawet do drobnego kontaktu między ich samochodami. Hamilton bardzo skutecznie zarządzał mieszanką miększą niż ta u rywali, przejeżdżając 66 okrążeń na pośrednich oponach i wykonując jedyny pit stop podczas neutralizacji - która okazała się punktem zwrotnym wyścigu. Decyzja Ferrari o założeniu twardych opon Vettelowi zapewniła mu podium, a wprawa, z jaką Hamilton zarządzał swoim ogumieniem, przyniosła mu zwycięstwo, z którego Niki Lauda byłby dumny.

(ik)

Źródło i graf. Agencja Społem

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń