Wraz z rozpoczęciem sezonu 2019 Goodyear potwierdza swoje długoterminowe zaangażowanie w wyścigi ciężarówek. Amerykański koncern rozszerza współpracę z Federation Internationale de l'Automobile (FIA), na mocy której będzie wyłącznym partnerem Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych przez kolejne trzy lata, do 2021 r.
Początek serii już w najbliższą niedzielę 26 maja we włoskim Misano. W rywalizacji udział wezmą 5,5-tonowe ciężarówki o mocy 1500 koni mechanicznych, zdolne rozwijać prędkość do 160 km/h, z podobnym przyspieszeniem jak sportowe samochody o wysokich osiągach.
Wszyscy uczestnicy będą ścigać się wyłącznie na specjalnie opracowanych oponach Goodyear Truck Racing. Rozszerzone partnerstwo z FIA (Federation Internationale de l'Automobile) i Europejskim Stowarzyszeniem Wyścigów Samochodowych (ETRA) daje amerykańskiemu producentowi możliwość zademonstrowania możliwości opon ciężarowych oraz przetestowania nowych rozwiązań w trudnych i konkurencyjnych warunkach.
- Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dalej kontynuować nasze zaangażowanie w wyścigi ciężarówek, które rozpoczęły się 15 lat temu - powiedział David Anckaert, wiceprezes działu opon użytkowych Goodyear w Europie. - Specjalne opony, które produkujemy do tej serii, realizują dwa cele. Po pierwsze, pozwalają ciężarówkom osiągać wysokie prędkości w każdych warunkach, gwarantując emocjonujący wyścig. Po drugie, pokazują jakość naszych opon do samochodów ciężarowych, ponieważ wszystkie opony wyścigowe mają karkasy podobne do tych używanych na co dzień na drogach Europy.
Właściwości opon
Ogumienie Goodyear Truck Racing produkowane jest w rozmiarze 315/70 R22.5 z wykorzystaniem karkasu podobnej konstrukcji co standardowe opony do samochodów ciężarowych. Karkas został zmodyfikowany, a jego nowa specyfikacja przeciwdziała przegrzewaniu i zapewnia zwiększoną sztywność boczną, dzięki czemu opona sprawdza się w najbardziej wymagających warunkach podczas wyścigu.
Goodyear Truck Racing wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym bieżnikiem, zapewniającym bardzo dobrą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. W połączeniu z charakterystyczną asymetryczną konstrukcją barku i obwodowymi rowkami, mieszanka bieżnika zapewnia wszechstronne osiągi w spójny sposób dla wszystkich kierowców i na wszystkich torach.
Kolejną cechą tego ogumienia jest identyfikacja radiowa RFID (Radio Frequency Identity) -pozwala ona FIA monitorować każdą oponę, aby zapewnić przestrzeganie przepisów dotyczących liczby i użytkowania opon wyścigowych przez wszystkie zespoły.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear