2019-05-17

Goodyear Kmax Gen-2

Goodyear wprowadza na rynek dwie flagowe linie opon, aby zaspokoić zmieniające się potrzeby flot drogowych. Nowe ogumienie ciężarowe Kmax Gen-2 i Fuelmax Gen-2 uzupełnia ofertę Goodyear Total Mobility. Poniżej prezentujemy najważniejsze cechy pierwszej z nich.

Opony Goodyear Kmax Gen-2 na oś prowadzącą i napędową, dedykowane flotom regionalnym, zapewniają wysokie przebiegi, umożliwiając optymalizację żywotności ogumienia i pokonywanie trudnych warunków drogowych. Zalety produktów z serii Kmax D Gen-2 to m.in. do 25 proc. lepsza trakcja we wszelkich warunkach atmosferycznych, o 15 proc. wyższa odporność na uszkodzenia i  o 5 proc. lepsza efektywność paliwowa (1) przy jednoczesnym utrzymaniu długich przebiegów, charakterystycznych dla poprzedniej generacji Kmax.

Opony z tej linii wyposażone są w technologię żeber IntelliMax z lamelami Flexomatic, dzięki czemu zapewniają precyzyjne prowadzenie i długie przebiegi. Inne zalety to krótka droga hamowania przez cały okres eksploatacji oraz niskie opory toczenia, które pozwalają zaoszczędzić paliwo we wszystkich warunkach pogodowych. Dobra efektywność paliwowa to zasługa także unikalnej receptury chemicznej mieszanki gumy i sieci polimerów, które wspólnie z zoptymalizowanym kształtem ogumienia odpowiadają również za lepsze parametry zużycia bieżnika i dłuższe przebiegi.

Opony na oś prowadzącą Kmax S Gen-2 w zależności od rozmiaru uzyskały kategorię B lub C pod względem efektywności paliwowej, B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz pojedynczą lub podwójną falę pod względem poziomu hałasu zewnętrznego.

Kmax S Gen-2 Kmax D Gen-2

 

Ogumienie Kmax D Gen-2 na oś napędową posiada podwójną mieszankę bieżnika. Jedna warstwa gumy zapewnia wysoką odporność na ścieranie, a druga oferuje bardzo dobrą efektywność paliwową. Lepsza ochrona, trwałość osnowy oraz dynamiczne usuwanie kamieni to kolejne zalety konstrukcyjne nowego produktu. Warto zauważyć, że osnowa została dodatkowo zoptymalizowana pod kątem zmian obciążenia użytkowego, co gwarantuje dłuższe przebiegi i regularne zużycie w szerokim zakresie zastosowań i warunków obciążenia. Ponadto kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamelki i duże rowki barkowe, wyróżnia się zwiększoną przyczepnością przez cały okres eksploatacji opon i dłuższą żywotnością całkowitą. Co ważne, nawet przy 75-proc. zużyciu opona Kmax D Gen-2 ma znacznie większy potencjał trakcyjny niż jej poprzedniczka Kmax D.

Kmax D Gen-2 w zależności od rozmiaru uzyskują* kategorię C lub D pod względem efektywności paliwowej, B lub C w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.

Nowa linia składa się z: dziewięciu rozmiarów opon Kmax S Gen-2 na oś prowadzącą i siedmiu rozmiarów opon Kmax D Gen-2 na oś napędową.

Nowe produkty z linii Kmax Gen-2 i Fuelmax Gen-2 dla przewozów regionalnych i długodystansowych dopełniają segment ciężarowych opon drogowych Goodyear, w skład którego wchodzą również najlepsze w klasie wydajności paliwowej opony Fuelmax Performance na oś prowadzącą, napędową i wleczoną, dedykowane dla przewozów długodystansowych.

*Rozmiarów w przygotowaniu jeszcze nie skategoryzowano

ZOBACZ TEŻ NOWĄ LINIĘ: Goodyear Fuelmax Gen-2

(ik)

Żródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń