Opony Fuelmax Gen-2 - linia nowej generacji - na oś prowadzącą i napędową opracowano z myślą o przewozach międzyregionalnych i dalekobieżnych. Zapewniają one wysoką efektywność paliwową w połączeniu ze zwiększonymi przebiegami, doskonałą trakcję i obniżoną emisję hałasu. Ogumienie oferuje do 10 proc. dłuższe przebiegi, do 30 proc. lepszą trakcję w każdych warunkach pogodowych i niższy poziom hałasu*, przy jednoczesnym utrzymaniu tej samej wydajności paliwowej co poprzednia generacja opon Fuelmax.
Opona na oś prowadzącą Fuelmax S Gen-2 została opracowana z myślą o optymalnych przebiegach połączonych ze zwiększoną trakcją. Technologia żeber IntelliMax oraz lamele Flexomatic zapewniają precyzyjne prowadzenie, długie przebiegi, krótką drogę hamowania przez cały okres eksploatacji ogumienia i niskie opory toczenia we wszystkich warunkach pogodowych.
Inne korzyści to lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni, skuteczniejsza trakcja dzięki wyraźnie widocznym lamelom nawet gdy opona jest zużyta w 75 proc. oraz równomierne zużycie bieżnika. Mieszanka bieżnika została opracowana tak, aby zapewnić lepszą efektywność paliwową i wysoką odporność na ścieranie.
Fuelmax S Gen-2 w zależności od rozmiaru uzyskują* kategorię B pod względem efektywności paliwowej, B lub C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.
![]() |
![]() |
Fuelmax D Gen-2 | Fuelmax S Gen-2 |
Ogumienie na oś napędową charakteryzuje się większą liczbą pogłębionych lameli, zapewniających trakcję przez cały okres eksploatacji we wszystkich warunkach pogodowych, dobrą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni oraz zgodnością z wymogami oznaczenia symbolem 3PMSF. Technologia IntelliMax z ukrytymi rowkami w kształcie kropli deszczu usztywnia bieżnik w miarę obracania się opony. Z kolei duże rowki na barkach zwiększają przyczepność przez cały okres eksploatacji i wydłużają całkowitą żywotność ogumienia. Co ciekawe, nowy wzór bieżnika pozostaje wyraźnie widoczny nawet wtedy, gdy opona jest zużyta w 75 proc. Ponadto nowa konstrukcja i kształt osnowy pozostają stabilne, co pozwala uniknąć nieregularnego zużycia i zapewnić wysoki potencjał przebiegów. Na uwagę zasługuje też fakt, że mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem oszczędności paliwa i wysokiej odporności na ścieranie.
Opony Fuelmax D Gen-2 uzyskują*ocenę B pod względem efektywności paliwowej, w zależności od rozmiaru B lub C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali w kategorii poziomu hałasu zewnętrznego.
Nowa linia składa się z: dziewięciu rozmiarów opon Fuelmax S Gen-2 na oś prowadzącą oraz siedmiu rozmiarów opon Fuelmax D Gen-2 na oś napędową. Kolejne rozmiary są w przygotowaniu.
Nowe produkty Kmax Gen-2 i Fuelmax Gen-2 dla przewozów regionalnych i długodystansowych dopełniają segment ciężarowych opon drogowych Goodyear, w skład którego wchodzą również najlepsze w klasie wydajności paliwowej opony Fuelmax Performance na oś prowadzącą, napędową i wleczoną, dedykowane dla przewozów długodystansowych.
* Rozmiarów w przygotowaniu jeszcze nie skategoryzowano
ZOBACZ TEŻ NOWĄ LINIĘ Goodyear Kmax Gen-2
(ik)
Źródło i fot. Goodyear