2019-05-16

Oponeo w I kw. br.

W I kwartale 2019 r. Grupa Oponeo.pl uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 160,2 mln zł wobec 125 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku, co oznacza wzrost o 28 proc. r/r. Grupa sprzedała w I kwartale br. w sumie 603,6 tys. opon, czyli o 24 proc. więcej niż w I kwartale 2018 r.

Przychody z zamówień krajowych wyniosły 127,8 mln zł i wzrosły o 35 proc. w stosunku do I kwartału 2018 r. Ich udział w przychodach ogółem wrósł o 4,7 p.p. (z 75,1 do 79,8 proc.). Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 32,4 mln zł, co oznacza 7-proc. wzrost i stanowiły 20 proc. przychodów ogółem.

Dobrym wynikom sprzyja rozwój e-commerce. Zgodnie z wyliczeniami Eurostatu, na wszystkich rynkach, gdzie działa Oponeo.pl, odsetek osób dokonujących zakupów w internecie rośnie. Równie korzystne trendy widoczne są w kraju, gdzie zgodnie z prognozami wartość rynku e-commerce będzie systematycznie rosnąć.

Dynamiczny wzrost sprzedaży krajowej jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej - podkreślił Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl S.A. - Analitycy rokują, że w 2019 r. wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 50 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.

Dominującym elementem przychodów grupy były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2019 r. wyniosły 144,8 mln zł. Stanowiły one 90 proc. całości przychodów z tytułu sprzedaży towarów. Wzrost ten został zrealizowany mimo 3,5 proc. spadku sprzedaży na całym rynku opon osobowych w Polsce. Według danych ETRMA w Polsce w I kwartale 2019 r. ogółem sprzedano 3,6 mln opon do samochodów osobowych.

Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. Przychody z ich sprzedaży wyniosły 7,2 mln wobec 5,7 mln zł w I kwartale 2018 r. Od stycznia do końca marca grupa sprzedała na wszystkich rynkach 24,3 tys. felg, tj. o 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 r.

W I kwartale 2019 r. skonsolidowany wynik netto wyniósł -3,6 mln zł wobec -4,7 mln zł straty netto w I kwartale 2018 r. Wynik z działalności operacyjnej był lepszy o 2,3 mln zł w stosunku do wyniku EBIT osiągniętego w I kwartale 2018 r. i wyniósł -3,6 mln zł.

W kolejnych kwartałach br. firma zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, polegającą na umacnianiu pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizacji sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.

(ik)

Źródło i fot. Oponeo.pl

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń