Lewis Hamilton kontynuuje dobrą passę Mercedesa, odnosząc kolejne zwycięstwo - przed swoim zespołowym partnerem. W wyścigu zanosiło się na kombinację strategii jednego i dwóch pit stopów, ale ostatecznie neutralizacja w końcówce zmagań umożliwiła czołówce wykonanie „darmowego” pit stopu.
Kluczowe momenty:
• Wszyscy kierowcy poza jednym zatrzymywali się po dwa razy - większość wykonała drugi pit stop podczas neutralizacji - a pierwsza piątka zastosowała cztery różne strategie.
• Max Verstappen z Red Bulla jako pierwszy zdecydował się na strategię dwóch postojów, a w jego ślady poszedł Sebastian Vettel z Ferrari - jego strategię skomplikowało spłaszczenie opony w walce o pozycję w pierwszym zakręcie. Valtteri Bottas z Mercedesa także zjechał po raz drugi przed interwencją samochodu bezpieczeństwa. Każdy z nich zastosował inną strategię.
• Dzięki neutralizacji Lewis Hamilton - który wykonał pierwszy pit stop bez utraty prowadzenia - zjechał po raz drugi bez straty pozycji. Inni kierowcy poszli w jego ślady, zjeżdżając podczas długiej interwencji samochodu bezpieczeństwa.
• Nico Hulkenberg z Renault jako jedyny pojechał na jeden pit stop, startując z alei serwisowej na pośredniej mieszance i finiszując na miękkich oponach, na 13. pozycji.
• Podczas wyścigu panowały ciepłe warunki, z temperaturą nawierzchni przekraczającą 40 stopni Celsjusza. Weekend stał pod znakiem zmiennej pogody.
Osiągi poszczególnych mieszanek:
• twarda C1: tylko czterej kierowcy skorzystali z niej w wyścigu: Charles Leclerc z Ferrari, Daniel Ricciardo z Renault oraz duet Alfy Romeo - Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi. Ta mieszanka mogła być kluczowym składnikiem strategii jednego postoju, ale takowe plany legły w gruzach z powodu neutralizacji.
• pośrednia C2: najpopularniejszy wybór na drugi przejazd (który bez neutralizacji mógłby okazać się ostatnim). Wykonywano długie przejazdy na tej mieszance, ale w kilku przypadkach pojawiały się spodziewane oznaki zużycia.
• miękka C3: powszechnie wykorzystywana w wyścigu, zwłaszcza na starcie i po neutralizacji - wtedy najlepszy czas okrążenia uzyskał na niej Hamilton.
- Neutralizacja w końcówce była punktem zwrotnym wyścigu, jeśli chodzi o strategię związaną z oponami - powiedział Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli. - Dzięki niej prawie wszyscy kierowcy pojechali na dwa pit stopy, a zacieśnienie stawki za samochodem bezpieczeństwa przyniosło sprinterski finisz. Od początku wyścigu zanosiło się na mieszankę strategii jednego oraz dwóch postojów, z wszystkimi trzema mieszankami w grze. Ostatecznie niełatwo byłoby poprzestać na jednym pit stopie, bo w przypadku miękkich i pośrednich opon pojawiło się zużycie - ten tor bardzo mocno obciąża ogumienie.
Po GP Hiszpanii w Barcelonie odbyły się dwudniowe testy, podczas których zespoły Ferrari i Racing Point wystawiły po dodatkowym samochodzie, do pracy nad oponami na sezon 2020.
(ik)
Źródło i fot. Agencja Społem