2019-05-13

Conti z Mercedesem

Blisko 140 lat temu Continental nawiązał współpracę z firmą Mercedes-Benz. Producent dostarcza nie tylko opony na potrzeby wybranych modeli tej marki. Oba koncerny współpracują ze sobą na wielu płaszczyznach, realizując wspólnie różne inicjatywy.

AMG Driving Academy

Obie firmy od lat wspólnie realizują akcje mające na celu podnoszenie świadomości i doskonalenie umiejętności kierowców. Najnowszym projektem marki Mercedes-AMG, którego partnerem jest Continental, jest cykl szkoleń z zakresu bezpiecznej i sportowej jazdy - AMG Driving Academy. Podczas pełnych adrenaliny zajęć na torze, ponad 500 uczestników w kontrolowanych warunkach pozna niezwykłe możliwości samochodów sportowych i wyścigowych AMG, a także sprawdzi właściwości zaawansowanych technologicznie opon Continental z segmentu Ultra High. Tegoroczny cykl rusza 17 czerwca. Flota aut szkoleniowych obejmie różne modele Mercedes-AMG - począwszy od CLS 53 i AMG GT 4-drzwiowego Coupe przez odnowione C 63 i limuzynę E 63 S, aż po auto wyścigowe AMG GT R. Uczestnicy będą mieć do dyspozycji także nowego hot hatcha A 35 z napędem na obie osie 4MATIC i silnikiem turbo o mocy 306 KM. Wszystkie samochody zostaną wyposażone w opony marki Continental przeznaczone do aut o dużej mocy.

Sportowe sukcesy

Na przestrzeni lat realnym sprawdzianem właściwości opon Continental były jazdy po torach wyścigowych i trasach rajdów realizowane m.in. razem z marką Mercedes. Lista wspólnych osiągnięć obu firm jest niezwykle długa. Obejmuje m.in. zwycięstwo pierwszego Mercedesa zbudowanego w fabryce Daimlera w wyścigu Nice-Salon-Nice w 1901 r., zwycięstwa aut Mercedes Simplex w wyścigu Nicea - La Turbie w latach 1902-1903, zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Francji w Lyonie w 1914 r., czy pobicie światowego rekordu prędkości (432 km/h) w 1938 r. Na początku 1960 r. Continental dostarczył zimowe opony M+S dla zespołu Mercedes-Benz, który zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo. Całe podium zajęli wówczas kierowcy Mercedesów 220 SE. Chociaż motorsport nie był głównym kierunkiem rozwoju Continental, ogumienie niemieckiego producenta nadal było używane podczas rekordowych przejazdów. Nie dziwi zatem fakt, że w 2010 r. to właśnie opona ContiSportContact 5 P, przeznaczona do samochodów sportowych i supersportowych, została oficjalnie zatwierdzona przez firmę Mercedes-Benz do modelu SLS AMG, a w 2013 r. także do Mercedesów klasy A i C AMG. W sumie opony tej marki otrzymały ponad 200 homologacji do samochodów z niemieckiej stajni, w tym 32 homologacje do sportowych modeli AMG.

Wysokie osiągi

Obecnie marka Continental jest jedną z najczęściej wybieranych przez producentów samochodów w Europie - niemal co trzecie auto wytwarzane na starym kontynencie opuszcza fabrykę na jej oponach. Kluczem do sukcesu jest prowadzenie intensywnych badań oraz ścisła współpraca z producentami samochodów. Koncern opracowując opony wysokiej jakości, musi dostosowywać ich konstrukcje, mieszanki czy wzory bieżników do specyficznych, ściśle określonych wymagań aut. Przykładem opony zaprojektowanej z myślą o samochodach sportowych i wyczynowych jest SportContact™ 6. Model ten zapewnia najwyższe osiągi przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa zarówno na torze, jak i na zwykłych drogach. Ta sportowa opona typu UHP pozwala rozwijać wysokie prędkości, jest odporna na duże przeciążenia i jednocześnie zapewnia krótką drogę hamowania. Wyniki niezależnych testów opon potwierdzają, że na SportContact™ 6 można w pełni wykorzystać potencjał pojazdów z silnikami o wysokiej mocy. W tym roku model w rozmiarze 245/30 R 20 Y zajął pierwsze miejsce w teście opublikowanym przez niemiecki magazyn Sport Auto (numer 4/19). Ponadto SportContact™ 6 ma na koncie trzy zwycięstwa w testach opon realizowanych w latach 2016-2018 przez niemiecki magazyn AutoBild Sportscars.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Wyważarka WO41 Nortec

Wyważarka WO41 Nortec automatyczny pomiar średnicy i odległości od obręczy aktywna osłona koła program statyczny, ...

więcej
/

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2019 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń