Firma Hankook Tire opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. W pierwszych trzech miesiącach br. skonsolidowana globalna sprzedaż koncernu wyniosła 1,64 mld KRW (1,28 mld euro), natomiast zysk operacyjny osiągnął poziom 140,1 mld KRW (109,6 mln euro).
Spowolnienie przemysłu motoryzacyjnego na świecie miało negatywny wpływ na wyniki. Wzrost sprzedaży szerokich opon i powszechna dostępność oryginalnych opon do pickupów i SUV-ów przełożyły się na wzrost sprzedaży szerokich opon do samochodów osobowych w Ameryce Północnej. Ogumienie o dużej szerokości, począwszy od 18-cali, odpowiada za 53,9 proc. sprzedaży w firmie. Oznacza to 3,3 proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.
Firma Hankook nadal koncentruje się na umacnianiu swojej pozycji jako marki premium poprzez zwiększenie sprzedaży szerokich opon (min. 18-calowych) na największych rynkach, dostarczanie oryginalnych opon (OE) do samochodów premium oraz silniejszą rywalizację w segmencie produktów premium. Hankook Tire planuje także zdywersyfikować swój portfel OE, aby ustanowić strukturę stabilnego rozwoju i zoptymalizować strategie dystrybucji dla każdego regionu.
(ik)
Źródło i fot. Hankook