Dunlop weźmie udział w 24-godzinnym motocyklowym wyścigu w Le Mans, będącym drugą rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM EWC. Ponad połowa zespołów skorzysta z opon brytyjskiego producenta, aby zmaksymalizować swoje szanse w tej rywalizacji i mistrzostwach. O podium na legendarnym francuskim torze, przy wsparciu brytyjskiej marki oponiarskiej, powalczy też polski zespół Wójcik Racing Team.
Zaangażowanie Dunlop w EWC obejmuje ponad połowę zespołów - 38 z 60. startujących pojedzie na ogumieniu tej marki. Niemniej w zawodach EWC obowiązuje otwarta konkurencja producentów opon, dlatego Dunlop stawia na ciągły rozwój i doskonalenie produktów.
Na początku miesiąca brytyjski producent wystartował z „dziką kartą” w pierwszej rundzie Mistrzostw Francji Superbike. Xavier Simeon pojechał na motocyklu Yamaha YZF-R1, należącym do zespołu testowego. Zajął pole position, uzyskał najszybszy czas okrążenia i zwyciężył w wyścigu, dowodząc wyższości najnowszych opon Dunlop do motocykli klasy superbike w warunkach wyścigowych.
Wim Van Achter, menadżer Dunlop Motorsport, tak opisał zwycięstwo zespołu testowego: „To bardzo pozytywny rezultat z dobrymi czasami okrążeń. Testowanie opon przez byłego zawodnika MotoGP dało nam istotną przewagę.”
Na ogumieniu Dunlop pojadą m.in. zespoły: Honda Endurance Racing, VDR IGOL Pierret Experiences, Suzuki Endurance Racing Team i Maco Racing. Opony tej marki wybrał też polski zespół Wójcik Racing Team, który wystawi swoich zawodników w dwóch klasach: Formuła EWC i Superstock. W klasie EWC zawodnicy polskiego zespoły - Marek Szkopek, Gino Rea, Marko Jerman - pojadą Yamahą Motor YZF-R1 z numerem startowym #77, a w klasie Superstock - Kamil Krzemień, Adrian Pasek i Philipp Steinmayr - będą rozstawieni z numerem #777.
Wim Van Achter przewiduje dobry występ w 24-godzinnym wyścigu: „wyniki są bardzo obiecujące, jesteśmy przekonani o osiągach opon i zmianach w składzie zawodników: Simeon dołączy do VDR team, a dwaj inni byli zawodnicy MotoGP - Yonny Hernandez i Randy de Puniet - wzmocnią zespół Hondy, obok doświadczonej gwiazdy EWC Sébastiena Gimberta.”
Kwalifikacja - punkty to nagrody
Przed wyścigiem w Le Mans, Dunlop opracował nową oponę przeznaczoną do kwalifikacji, która pozwoli zespołom pokonywać więcej okrążeń. Jest to szczególnie ważne, ponieważ w tym sezonie punkty w kwalifikacjach otrzyma pięć najlepszych teamów.
- Nasza opona kwalifikacyjna pozwoli zawodnikom pojechać ostrzej i dłużej - dodał Wim Van Achter. - W ten sposób zespoły zyskają możliwość ustanowienia krótszych czasów okrążeń i wypracowania mocnej pozycji przed 24-godzinnym wyścigiem.
Oprócz opon rozwojowych, linia produktów marki dla EWC obejmuje ogumienie KR typu slick, które jest dostępne dla zawodników klubowych i uczestników imprez torowych w sieci sprzedaży Dunlop. Te seryjne opony zwyciężyły m.in. w wyścigu rozgrywanym w 2017 r., dzięki stałym osiągom.
Puchar Zespołów Niezależnych Dunlop
Poza wsparciem technicznym dla zespołów fabrycznych, Dunlop wraz z partnerami organizuje Puchar Zespołów Niezależnych EWC, w którym prywatne teamy otrzymują nagrody finansowe za dobre wyniki. Ma to być dla nich zachęta do startowania obok zespołów fabrycznych.
Jazdy próbne przed głównym startem rozpoczną się w czwartek (18 kwietnia) i będą poprzedzać 42. odsłonę 24-godzinnego wyścigu motocyklowego, który rozpocznie się już w najbliższą sobotę - 20 kwietnia.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear