2019-04-17

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Na rynku zadebiutowała niedawno nowa generacja ogumienia Ultra High Performance (UHP) - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując nowoczesną, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametrów na mokrej i suchej nawierzchni, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

W modelu zastosowano zaawansowaną mieszankę, która zapewnia dobre osiągi na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie trwałości oraz zachowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo podczas hamowania zwiększa się powierzchnia styku opony z drogą, dzięki czemu przyczepność ogumienia wzrasta do poziomów zwykle kojarzonych z oponami wyścigowymi. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 4 proc. w porównaniu z Eagle F1 Asymmetric 3 (1).

Ponadto inżynierowie koncernu wprowadzili optymalizację osiągów, polegającą na zmniejszeniu podatności bieżnika na odkształcenia podczas przenoszenia sił bocznych. Z kolei precyzyjne i pewne zachowanie w zakrętach, wyższy poziom przyczepności oraz efektywne przyspieszanie przyczyniają się do poprawy zachowania na suchej nawierzchni. Polepszaniu uległa również reaktywność podczas kierowania, co daje kierowcy większe poczucie pewności na drodze.

                        

Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się rynku produktów Ultra High Performance (UHP). Od 2012 r., jego coroczny wzrost - w rozmiarze od 17” - utrzymuje się na poziomie 8,3 proc., przy czym wzrost popytu na opony UHP w Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wynoszący od 18 do 25 proc. rocznie od roku 2012, potwierdza znaczenie opony Eagle F1 Asymmetric 5 na rynku (2). Warto jeszcze podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22 proc. łącznej sprzedaży opon letnich (1). Przewiduje się również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z 17,5 do 18,2 proc. do roku 2023 (3).

Nowy produkt będzie dostępny w ponad 60 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek od lutego do grudnia 2019 r. Opona będzie dostosowana na obręcze o średnicy od 17 do 22 cali, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25. Ogumienie będzie też ofertowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli, jak Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium, jak Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

1) W porównaniu z poprzednim modelem, w oparciu o wewnętrzne testy

2) Na podstawie danych Europool 2012 -2017

3) IHS 2018 – segment pojazdów D - E, Europa, z wyłączeniem lekkich aut dostawczych

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń