Revline to nowa marka olejów samochodowych na polskim rynku, stworzonych przez niezależnego producenta środków smarnych w Polsce - Rafinerię w Jaśle. W lutym 2019 r. na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej przeprowadzono serię badań porównawczych olejów silnikowych w klasie lepkości SAE 5W30. Ich wynik pokazał, że silnik samochodu smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 C3 osiągnął wyższą moc niż ten sam silnik zalany olejami konkurencyjnych producentów.
Nowy produkt porównano z olejami Castrol Edge 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30. Podczas badań zauważono też, że zastosowanie oleju z Rafinerii w Jaśle pozwoliło na uzyskanie najwyższego momentu obrotowego (Nm) oraz najniższej temperatury w testowanym silniku.
- Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że olej Revline nie ustępuje produktom uznanych producentów. Co więcej, przewyższamy konkurencję w tak kluczowych dla samochodu parametrach, jak moc silnika czy maksymalny moment obrotowy - powiedział Wojciech Mora, prezes zarządu Rafinerii w Jaśle. - Nasza przewaga nad konkurencją wynika między innymi z tego, że jako niezależny producent do każdej partii produkowanego oleju możemy wybrać najlepsze w naszej ocenie bazy olejowe i pakiety jakościowe. Konkurencja zazwyczaj stosuje własne bazy olejowe lub związana jest długookresowymi umowami z wąską grupą dostawców. Wyniki testów to potwierdzenie wewnętrznych badań pozwalających na uzyskanie najlepszej w naszych warunkach technologii, którą nazwaliśmy M-Active. To aktywne molekuły, które przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę. Użycie M-Active aktywuje moc silnika, utrzymuje jego parametry na wysokim poziomie i w konsekwencji poprawia osiągi samochodu.
Potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active, stosowanej w produkcji olejów Revline są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.
Fakty na temat testów na Politechnice Krakowskiej i AGH:
(ik)
Źródło i fot. Imago PR