2019-04-12

Iveco na targach Bauma

Podczas wystawy BAUMA 2019 w Monachium, Iveco wspólnie z firmą CASE Construction Equipment prezentuje ofertę dla sektora budowlanego. Na stoisku obu przedsiębiorstw można zobaczyć pojazdy do różnych zadań transportowych, które mogą być eksploatowane np. w kamieniołomach czy budownictwie miejskim i drogowym. Goście mogą obejrzeć m.in. terenowy samochód ciężarowy Iveco Astra HHD9, gamę pojazdów Stralis X‑Way opracowaną specjalnie z myślą o logistyce materiałów budowlanych, a także nową generację Daily 4x4.

Na stoisku podzielonym na strefy odpowiadające poszczególnym sektorom - kamieniołomom, recyklingowi, budownictwu miejskiemu i budowie dróg - firma prezentuje pojazdy, które wraz ze sprzętem CASE tworzą kompletne rozwiązania zaspokajające specyficzne wymagania klientów z tych segmentów.

Z myślą o sektorze recyklingu prezentowany jest zasilany gazem ziemnym ciężarowy Stralis NP 6x2 z żurawiem i wywrotką. Samochód oferuje ładowność i osiągi porównywalne z odpowiednikiem wyposażonym w silnik zasilany olejem napędowym, wyróżniając się jednocześnie wyjątkowo niską emisją zanieczyszczeń i hałasu. Zaledwie 71 dB (test Piek Quiet Truck) to ważny atut w przypadku pojazdu używanego do zbiórki odpadów w miastach, często w godzinach nocnych lub wczesno-porannych. Ponadto wyjątkowa zwrotność, kompaktowe wymiary oraz duża ładowność sprawiają, że Stralis NP w tej konfiguracji sprawdzi się nawet w ciasnych uliczkach miast.

Podwozie Stralis X Way 6x4 z trójstronną wywrotką, eksponowane w strefie budownictwa drogowego, powstało na potrzeby transportu materiałów budowlanych zarówno po drogach, jak i w terenie. Model zapewnia niższe zużycia paliwa, wysoki poziom bezpieczeństwa i wydajność. Pojazd oferuje też największą w tej klasie ładowność i wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania. Sprawdzi się w trudnych warunkach placu budowy. Prezentowany egzemplarz jest dostępny z dołączanym hydrostatycznym napędem przedniej osi. Zwiększa to jego możliwości pozwalając na eksploatację w trudnych warunkach, a gdy układ jest wyłączony - zapewnia niskie zużycie paliwa i niską emisję hałasu podczas jazdy szosowej.

W strefie budownictwa miejskiego Iveco prezentuje flagową wersję nowego Daily 4x4. To pierwszy na rynku pojazd z napędem 4x4 o dopuszczalnej masie całkowitej 7 ton i ładowności do 4300 kilogramów, dostępny z nadwoziem o długości do 5 metrów. Samochód charakteryzuje się wszechstronnością i wysokim komfortem jazdy. Rodzina modeli Daily została niedawno poszerzona o nowe odmiany z napędem na wszystkie koła i przekładnią manualną lub niespotykaną w tej klasie 8 biegową przekładnią Hi Matic, a także o nowe wersje furgonów. Wśród licznych dostępnych wersji są między innymi podwozia z kabiną pełną i przystosowaną do zabudowy oraz załogową, o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 3,5, 5,5 i 7 ton, a także 5,5- i 7 tonowe furgony, w konfiguracji terenowej z kołami pojedynczymi lub uniwersalnej z kołami bliźniaczymi na osiach napędowych.

Furgony dysponują przestrzenią ładunkową o kubaturze od 9 do 18 m3 w przypadku pojazdów terenowych z pojedynczymi kołami oraz od 16 do 18 m3 w pojazdach z kołami bliźniaczymi, przeznaczonych do eksploatacji szosowo-terenowej. Daily 4x4, napędzany 3 litrowym silnikiem F1C Euro VI rozwijającym moc 180 KM i moment obrotowy 430 Nm, z łatwością sprawdzi się w każdym terenie. Kierowcy pomaga też takie wyposażenie, jak hamulce tarczowe z ABS i elektronicznym programem stabilizacji (ESP) opracowanym specjalnie do pojazdów z napędem na obie osie w celu zagwarantowania maksymalnej skuteczności hamowania oraz wytrzymałości.

W strefie poświęconej kamieniołomom można zobaczyć nowy 65 tonowy samochód ciężarowy Iveco Astra HHD9 8x6 Euro VI z wywrotką o pojemności 24 m³ o wzmocnionej konstrukcji, automatyczną skrzynią biegów oraz specjalnym osprzętem z oznakowaniem CE potwierdzającym zgodność z wymaganiami dyrektywy maszynowej. Samochód jest częścią gamy pojazdów Astra przystosowanych do eksploatacji w ciężkich warunkach terenowych w branży naftowo-gazowej, górnictwie, kamieniołomach, ciężkim budownictwie oraz transporcie ciężkich ładunków. Pojazd łączy solidność, dużą ładowność i niezawodność ciężkich podwozi typowych dla tej branży z wyjątkowo niskim całkowitym kosztem posiadania. Możliwość uzyskania certyfikacji CE oznacza, że auto spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania w zakresie bezpieczeństwa użytkowania w kamieniołomach i na placach budowy.

Serwis mobilny

Na stoisku można również zobaczyć Daily Hi Matic w konfiguracji i barwach furgonu serwisowego CASE z zabudową mobilnego warsztatu wykonaną przez firmę Sortimo. Samochód jest wyposażony w oferowaną w tej klasie wyłącznie przez Iveco 8 biegową przekładnię automatyczną oraz 3 litrowy silnik F1C rozwijający 180 KM mocy i 430 Nm momentu obrotowego. Tylne zawieszenie pneumatyczne ogranicza wibracje, z korzyścią dla stanu narzędzi i sprzętu w mobilnym warsztacie.

Targi w Monachium potrwają do niedzieli, 14 kwietnia. Pojazdy Iveco można zobaczyć na stoisku o numerze FN817.

(ik)

Źródło i fot. Iveco

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń