2019-04-09

Nowa opona do motocykli

Michelin Anakee Adventure to nowa  opona szosowo-terenowa zaprojektowana z myślą o właścicielach turystycznych enduro, którzy poruszają się w około 80 proc. po szosach i w 20 proc. w terenie. W produkcji ogumienia wykorzystano szereg najnowocześniejszych technologii.

Model Anakee Adventure zaspokoi oczekiwania motocyklistów, którzy poruszają się przede wszystkim po asfalcie, ale sporadycznie lubią też pojeździć w terenie. W nowej oponie Michelin zastosowano mieszanki gumy zawierające innowacyjne elastomery i technologie oraz nowy wzór bieżnika. Te rozwiązania zapewniają lepszą przyczepność opony zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni bez kompromisów dotyczących trwałości czy zwrotności. Ogumienie posiada też oznaczenie M+S (Mud and Snow).

Michelin 2CT i Michelin 2CT+

Technologia 2CT w przedniej oponie opiera się na połączeniu różnych mieszanek gumy z większą zawartością krzemionki w strefie czoła i na barkach opony, co zapewnia jej znakomitą przyczepność - szczególnie na mokrej nawierzchni - bez obniżania trwałości i osiągów na suchym podłożu.

Z kolei technologia 2CT+ w oponie tylnej polega na zastosowaniu sztywnej warstwy gumy zachodzącej pod brzegi gumy na barkach. Takie rozwiązanie usztywnia całe czoło opony, co przekłada się na większą stabilność na zakrętach i lepsze osiągi na nawierzchni mokrej i suchej bez obniżania żywotności opony.

Nowatorska rzeźba bieżnika

W bieżniku Anakee Adventure zastosowano wiele rozwiązań zapewniających stabilność, odporność na zużycie i zwrotność opony, w tym:

  • zoptymalizowaną liczbę rowków stykających się w danym momencie z podłożem dla stabilności na zakrętach - niewielka liczba rowków w czole opony zapewnia stabilność przy wyższych prędkościach; większa liczba rowków przy średnim kącie nachylenia opony daje przyczepność na mokrym podłożu, natomiast maksymalna liczba rowków przy dużym kącie nachylenia opony przekłada się na przyczepność na drodze suchej i mokrej,
  • liczne rowki dla większej pewności zachowania opony i trakcji na grząskim podłożu,
  • połączone mostkami klocki bieżnika w obszarach barkowych (inspirowane rzeźbą bieżnika Michelin Anakee Wild) dla większej stabilności na zakrętach,
  • rowki rozszerzające się w kierunku barków dla lepszego odprowadzania wody.

Dostępne rozmiary

PRZÓD:

  • 90/90 - 21 54V TL/TT 01/2019
  • 100/90 - 19 57V TL/TT 08/2019
  • 110/80 R 19 59V TL/TT 01/2019
  • 120/70 R 19 60V TL/TT 01/2019

TYŁ:

  • 130/80 R 17 65H TL/TT 08/2019
  • 140/80 R 17 69H TL/TT 08/2019
  • 150/70 R 17 69V TL/TT 01/2019
  • 170/60 R 17 72V TL/TT 01/2019
  • 150/70 R 18 70V TL/TT 01/2019

 

Gama opon MICHELIN do turystycznych enduro:

Homologowana przez producentów

BMW i Michelin to dwie marki znane z wiedzy technologicznej i wymagających standardów. Ich wspólna przygoda rozpoczęła się w 2005 r. od pracy nad oponą do kultowego BMW GS. Nowa opona Anakee Adventure zaspokoi wymagania właścicieli BMW R 1250 GS, którzy zwykle podróżują po asfalcie, ale nie stronią też od eskapad terenowych. Model ten został wybrany również przez Moto Guzzi do modelu V85TT.

W gamie opon do turystycznych enduro Michelin należ też:

  • Michelin Road 5 Trail (100 proc. szosa)
  • Michelin Anakee Wild (50 proc. szosa/ 50 proc. teren)

​(ik)

Źródło i fot. Weber Shandwick 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń