Japoński producent ogumienia od wielu lat współpracuje przy sportach motorowych. Yokohama dostarcza opony do wielu serii wyścigowych, na czele z FIA World Touring Car Cup (WTCR). Ponadto bardzo chętnie wspiera lokalne inicjatywy, takie jak JAPFEST.
Japoński producent od wielu lat obecny jest na torach wyścigowych oraz trasach rajdowych. Zaangażowanie w motorsport przyczynia się do rozwoju bezpiecznego i przyjaznego środowisku ogumienia. Opony o wysokich osiągach doceniane są zarówno przez miejskich kierowców, jak i profesjonalnych zawodników. Firma wspiera też lokalne inicjatywy, jak JAPFEST - największy w Polsce festiwal japońskiej motoryzacji.
- Yokohama jest z nami od samego początku, czyli 2014 r. - powiedział Michał Jakubek, organizator JAPFEST-u. - To nasz kluczowy partner, a co więcej to wspaniali ludzie, z którymi nasze relacje to coś więcej niż tylko biznes
WTCR, Formuła 3 czy Super GT
Yokohama Rubber Co. jest dostawcą opon do wyścigów samochodów turystycznych (obecnie FIA World Touring Car Cup) nieprzerwanie od 2006 r. Do 2018 r. seria nosiła nazwę FIA World Touring Car Championship (WTCC). Na torach całego świata zawodnicy wykorzystują flagowy model marki serii Advan A005 o rozmiarze 18 cali do jazdy na suchej nawierzchni oraz tej samej wielkości Advan A006 do jazdy na mokrej jezdni. Cykl składa się z serii 10 wyścigów, a pierwszym startem tradycyjnie jest marokański Marakesz. Te same modele ogumienia wykorzystywane są od 2011 r. w Japońskiej Formule 3 - najstarszej serii wyścigów samochodowych w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Koncern dostarcza też opony na potrzeby serii Super GT, w której kierowcy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się poza Japonią w Azji Południowo-Wschodniej. Wśród zawodników znajduje się m.in. Jenson Button, mistrz świata Formuły 1 z 2009 r. i dwukrotny wicemistrz globu w barwach McLarena. W 2018 r. Yokohama w królewskiej klasie GT500 wspierała trzy zespoły: Kondo Racing's Forum Engineering Advan GT-R, Lexus Team WedsSport BANDOH's WedsSport Advan LC500 oraz Motam Mugen NSX-GT Team Mugen. Natomiast w GT300 sponsorowała m.in. obrońcę tytułu Goodsmile Racing i TeamUKYO, który zdobył mistrzostwo dzięki Goodsmile Hatsune Miku AMG na oponach Yokohama. Warto podkreślić fakt, że w tej klasie zespoły startujące na oponach japońskiego producenta zdobyły dwa kolejne tytuły.
Nie tylko na asfalcie
Oprócz torów wyścigowych, ogumienie pojawia się na trasach rajdów. Model Advan A052 na nawierzchniach asfaltowych i Advan A053 na żwirowych. Na oponach Yokohama Geolandar będą jeździć samochody terenowe oraz SUV-y zespołów biorących udział w wyścigach terenowych na całym świecie, w tym wyścigach pustynnych w Ameryce Północnej i rajdzie Asia Cross Country Rally w Azji Południowo-Wschodniej.
Czterdziestoletnia gama Advan
Seria Advan, która w ubiegłym roku obchodziła 40-lecie, zyskała uznanie producentów aut klasy premium. Opony Advan Sport V105 są montowane na pierwsze wyposażenie topowych marek samochodów, jak Porsche, Audi, Mercedes-Benz, AMG oraz od 2018 r. w nowych modelach BMW X3 M Performance i BMW X5 M Performance.
Lokalne inicjatywy
Yokohama chętnie angażuje się w motoryzacyjne eventy, czego przykładem jest JAPFEST, czyli największy w Polsce festiwal japońskiej motoryzacji. Impreza po raz pierwszy została zorganizowana w 2014 r. na torze we Wrocławiu.
- Współpraca z Yokohamą ma dla nas charakter strategiczny. Marka zawsze jest na czele sponsorów corocznego wydarzenia i podobnie będzie w tym roku. Serdecznie zapraszamy w ostatni weekend lipca na lotnisko w Legnicy - podkreślił M. Jakubek.
Po pięciu dotychczasowych edycjach można stwierdzić, że organizatorzy odnieśli spory sukces, bo udało się przyciągnąć fanów japońskich samochodów niemalże z całej Europy. JAPFEST jako jedyne show motoryzacyjne jest ograniczone tematycznie do aut z jednego kraju, oraz ograniczone selekcją zgłoszeń. Podczas imprezy spotykają się entuzjaści wyścigów, driftu, klasyki oraz samochodów pokazowych.
Obecność w motorsporcie wpływa na rozwój
Zaangażowanie japońskiego producenta w sporty motorowe ma bezpośrednie przełożenie na rozwój technologiczny produktów, a co za tym idzie na poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Yokohama sprawdza swoje opony w czterech centrach testowych, a przy współpracy z naukowcami i ekspertami stara się udoskonalić ogumienie tak, by było ono przyjazne środowisku naturalnemu.
(ik)
Źródło i fot. Effective PR