Trelleborg Wheel Systems modernizuje TM1000, flagową oponę zaprojektowaną do ciągników o dużej mocy, wzmacniając bieżnik dzięki bardzo udanej i wielokrotnie nagradzanej technologii ProgressiveTraction®. Technologia ta uwalnia dodatkową moc do podłoża i redukuje nacisk na glebę, zwiększając jednocześnie wydajność maszyny w zastosowaniach na drodze. Zapotrzebowanie na wyższą produktywność rolnictwa napędza ciągły rozwój nowych silników i przekładni do maszyn rolniczych średniej i wysokiej mocy. Konstrukcja bieżnika ProgressiveTraction® została opracowana w odpowiedzi na wymogi najnowszych generacji maszyn, w celu zwiększenia efektywności przekazywaniu mocy i momentu obrotowego na podłoże przy jednoczesnym zmniejszaniu ugniatania gleby. Specjalny wzór bieżnika, z dwoma punktami kotwiczenia, zmniejsza wibracje opony, przyczyniając się do zmniejszenia zjawiska rozpraszania energii. W zależności od rozmiaru opony i typu ciągników, ProgressiveTraction® generuje, w porównaniu ze standardową technologią, wzrost zdolności trakcyjnej do 10 proc., obniża o 3 proc. zużycie paliwa i wydłuża okres eksploatacji opon do 5 proc. Przenoszenie większej mocy na podłoże pociąga za sobą większe obciążenie opony. Nowy karakas opony doskonale wytrzymuje i kompensuje naprężenia w oponach, nawet przy dodatkowej mocy przenoszonej na podłoże. Linia opon została unowocześniona też o technologię VF, co umożliwia zwiększenie obciążenia do 40 proc. w porównaniu ze standardową oponą lub obniżenie nacisku na podłoże o 40 proc., zmniejszając tym samym zagęszczanie gleby. Nowa seria TM1000 ProgressiveTraction® będzie stopniowo w nadchodzących miesiącach zastępowała obecną linię TM1000 High Power.
(Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów)